Мета проєкту "Рух Єднання" сприяти соціальній інтеграції внутрішньо переміщених осіб в Знам'янській міській територіальній громаді, підтримувати атмосферу взаєморозуміння та єдності, зберігати культурну спадщину різних регіонів України, створити платформу для зміцнення зв'язків між внутрішньо переміщеними особами та мешканцями їх рідних територій, які вони залишили через війну. Налагодити комунікаційні та мотиваційні зв’язки з громадянами як в Україні, так і за межами громади для повернення українців додому. Стимулювати розвитку туризму у Знам’янській міській територіальній громаді та підприємництва у сфері туризму шляхом створення та налагодження діяльності туристично-інформаційного центру. Створити сприятливі умови для мешканців нашої громади для залучення бізнесу та самозайнятості. Через фестивальний рух (під час військових дій – телемарафон, по завершенню обмін культ. делегаціями) пришвидшити інтеграцію мешканців громади до країн Євросоюзу через культурний, туристичний, інвестиційний обмін.
Знам’янська ТГ знаходиться в центрі України у мальовничій місцевості, є великим залізничним вузлом (зупиняється 45 потягів) і знаходиться на перетині доріг державного та міжнародного значення, що створює гарні логістичні передумови, а наявність на території різноманітних художніх колективів, митців, ремісників та соціально активних мешканців сприятимуть започаткуванню соціального руху "Єднання». В рамках проєкту планується придбати: 1. Пересувну сцену – для проведення руху "Єднання"у різних локаціях громади, з метою залучення більшої кількості учасників. 2. Пересувні ятки – торгові місці для реалізації експонатів крафтового мистецтва, вуличної їжі, торгівлі. 3. Автобус – для вирішення логістичних питань. 4. Біо-туалет. Реалізація даного проєкту дозволить покращити ментальне здоров’я як мешканців громади, так і ВПО завдяки поліпшенню психо-емоційного стану людей через культурне відновлення комунікаційних зв’язків з територіями, з яких виїхали, так і з країнами, де перебувають наші земляки. Це допоможе не тільки згладить наслідки війни, а й відновити спілкування між людьми різних областей і територій України та Європи, зв'язки людей з їх культурним надбанням та національними цінностями. Конкурси та концерти за напрямом: українська пісня, етно фольклорний поп/рок, бардовська (військова) пісня популяризує українську спадщину та сприятиме розвитку фестивального руху.
Основною мотивацією руху "Єднання" є створення умов, які б заохочували б українців, що перебувають за межами країни, повертатися додому, розвивати власний бізнес. Проєкт відновить зв'язки з рідною землею, підтримку тих, хто вимушений був покинути свої домівки внаслідок війни, створить привабливий соціальний клімат для проживання внутрішньо переміщених осіб в нашій громаді, стимулює повернення мешканців з-за кордону- реалізація проєкту дозволить відкрити нові можливості для мешканців громади для самозайнятості та розвитку бізнесу через розвиток туристичної інфраструктури; - бути почутими мешканцями громади задля повернення додому та відновлення громади, розбудови України; -створить віртуальні платформи для обміну досвідом та інформацією між тими, хто повертається і тими, хто вже перебуває в Україні; -культурні заходи між українськими громадами, представленими на нашій території та за кордоном сформує позитивний імідж України та налагодить допомогу та комунікацію; -культурні та гастрономічні фестивалі збережуть та популяризують традиції української культури та кухні різних регіонів; -співпраця з бізнес-організаціями створить можливості для навчання, створення нових робочих місць та працевлаштування; -проєкт допоможе не лише повернути мешканців до рідної домівки, а й зміцнити зв'язки між тими, хто залишився, і тими, хто повернувся, створюючи тим самим єдину українську спільноту.
жовтень – створення проектної групи, деталізація етапів впровадження проєктів; листопад – комунікаційні заходи з територіальними громадами, ГО, діаспорами українців у різних країнах світу по започаткуванню фестивального руху; грудень - підписання меморандумів, угод, бюджет; січень – розробка програми фестивального руху; лютий- проведення інформаційної компанії; березень – проведення телемарафонів з Луганською, Маріупольською, Херсонською громадами; квітень- проведення фестивалю національної кухні, притаманної різним територіям, представники яких проживають в Знам’янській громаді; травень – фестиваль до Дня Європи; червень- виставка крафтового виробництва різних регіонів України; липень- фестиваль національної пісні.
Проведення онлайн трансляцій забезпечить обмін досвідом, ідеями, та історіями між місцевим населенням та внутрішньо переміщеними особами, які проживають в Знам'янській міський територіальній громаді, також налагодить комунікацію з представниками влади, громад та територій, які частково окуповані, деокуповані, та з яких були вимушені евакуюватися ВПО, цей зв'язок покращить психо-емоційний стан мешканців; Проведення ярмарків вуличної їжі, притаманних різним територіям та областям, звідки приїхали внутрішньо переміщені особи, допоможе створити комфортну атмосферу для інтеграції культурних особливостей національної кухні, а також сприятиме розвитку малої підприємницької діяльності, підтримає місцевих виробників та популяризує регіональну кухню. Створення можливості, де місцеві та ВПО можуть разом навчатися, обмінюватися навичками, проводити майстер-класи, ділитися досвідом, отримувати підтримку, сприятиме адаптації до нових умов життя. Активна інформаційно - просвітницька кампанія підвищить рівень обізнаності українців, які перебувають за кордоном про умови та переваги повернення додому. - задіяти у фестивальному русі 200-250 ВПО; - залучити до 20 ветеранів війни для популяризації бардовських пісень; - створення 30 МСП; - самозайнятість 10 осіб; - забезпечити участь 10 000 місцевого населення.
Даний проєкт відповідає Стратегії розвитку Знам’янської міської територіальної громади на період 2024-2027 років (рішення Знам’янської міської ради від 26.01.2024 р. №1583 Про затвердження Стратегії розвитку Знам'янської міської територіальної громади на період 2024-2027 років) . стратегічна ціль 1. Розвиток конкурентоспроможної місцевої економіки громади оперативна ціль 1.C Розробка комунікаційної системи та реалізація спільних проєктів з бізнесом завдання Стратегії 1.С.1. Запровадження ефективних механізмів комунікації з представниками малого та середнього підприємництва стратегічна ціль 2. Формування та розвиток людського капіталу оперативна ціль 2.C. Підвищення рівня комунікації влади та громадськості завдання Стратегії 2.С.1. Підтримка ініціатив мешканців громади та збільшення рівня залученості до питань розвитку громади стратегічна ціль 4. Становлення ефективної та сильної громади оперативна ціль 4.E. Формування та розвиток туристично-інформаційної інфраструктури завдання Стратегії 4.E.1. Розвиток краєзнавчого подієвого, етно- та медичного туризму завдання Стратегії 4.E.2. Збереження та популяризація історико-культурної спадщини Програма місцевого економічного розвитку Знам’янської міської територіальної громади на період 2024-2027 років затверджена рішенням Знам’янської міської ради від 20 вересня 2024 року № 1901 «Про затвердження Програми місцевого економічного розвитку Знам’янської міської територіальної громади на період 2024-2027 років» та передбачає реалізацію проєкту «Створення туристично-інформаційного центру (ТІЦ) Знам’янської міської територіальної громади». Даний проєкт відповідає Стратегічній цілі 4. Становлення ефективної та сильної громади. Оперативна ціль 4.Е. Формування та розвиток туристично-інформаційної інфраструктури.