logo

Косівська міська територіальна громада

Область:
Івано-Франківська
Кількість мешканців:
32179
Соцмережі громади:
Рівень підтримки
986 голосів
3.064%
Косів. Крафт. Люди. Емоції
Напрямок проєкту
Місцевий економічний розвиток
Місце, де буде реалізовуватись проєкт
м.Косів, вул.Горбового, 5/2, територія культурно-креативного простору «Центр Карпатської культури»
Відео-презентація проєкту
Фото проєкту
Про проєкт

Мета проєкту

Активізувати місцевий економічний розвиток Косівської громади через презентацію у найпопулярнішому та найбільш відвідуваному місці Косівської громади – Центрі Карпатської культури, потенціалу місцевих крафтових виробників, представників креативних індустрій та релокованого бізнесу Косівського району для широкої авдиторії.

Детальніше

Зміст проєкту

У рамках проєкту буде організовано публічну 2-денну подію «Теплий базар» (600 – 800 учасників) на території біля культурно-креативного простору Центр Карпатської культури у м.Косові, вул.Горбового, 5/2. Даний захід має на меті представити в одному місці широкій авдиторії місцевих крафтових виробників Косівщини, їхню продукцію, послуги; допомогти налагодити сталі бізнес-відносини з представниками HoReCa Карпатського регіону України; познайомити та інтегрувати в Косівську громаду проактивних людей, власників бізнесів, які переселились у Косівську громаду після 24.02.2022 р., сформувати список амбасадорів Косівщини, які готові долучатись у майбутньому до промоції, розвитку місцевої спільноти, представлення громади на регіональних, національних та міжнародних заходах.

Мотивація для участі

Центр Карпатської культури в місті Косові Івано-Франківської області (ЦКК)- це майже 2000 м2 колишнього килимового цеху виробничо-художнього об'єднання "Гуцульщина", який з червня 2022 року став прихистком для 1 релокованого підприємства (ТОВ "Вандра рагз ткацьке ательє" з Херсонської області), 1 громадської організації (ГО "Фонд Вільні" з м.Запоріжжя), а також - використовується з початком повномасштабного військового вторгнення як простір для розвитку креативних індустрій, організації культурно-мистецьких та освітніх заходів для місцевих і внутрішньо-переміщених осіб, психологічно-навчальних тренінгів, промоції історико-культурної спадщини регіону, благодійних камерних заходів на підтримку ЗСУ. Протягом 2023-2024 рр. у просторі і на прилеглій території спільно з партнерами проведено: 5 профорієнтаційних кемпів для учнівської молоді ПроКачка, 7 груп навчання на курсі підтримки підприємницької діяльності «Крокус» і «Наново», 24 видані мікрогранти на розвиток малого бізнесу; 40 нових робочих місць, більше 20 тематичних подій (дров’яні випали кераміки під відкритим небом в єдиному на Україні «мобільному горні», презентація проєкту «Нетлінні» Лесі Воронюк, тематичні зустрічі з Олексієм Гнатковським, Олесем Саніним, Іваном Малковичем, мистецько-благодійна акція до 33 річниці Незалежності України та 600-річчя з часу першої писемної згадки про Косів «ВогНезалежні» і т.д. ). Культурно-креативний хаб ЦКК у місті Косові належить до комунальної власності громади, є першим якірним розвитковим проєктом в Косівському районі. Його ревіталізація розпочалась у 2018 році у рамках впровадження транскордонного проекту за кошти ЄС. Є попит зі сторони бізнесу на розширення площ, запуску нових підприємницьких ініціатив на 3-4 поверхах будівлі, які наразі не придатні до використання, та навколо прилеглої території, а також -до налагодження тісної і сталої співпраці між новими мешканцями громади, ремісниками, митцями, креативними бізнесами та представниками HoReCa через участь у спільних публічних заходах саме на базі і навколо простору «Центр Карпатської культури» у м.Косові. Дане місце стало основною візитівкою Косівської громади та Косівщини загалом протягом останніх 2-х років. Участю у конкурсі «Громада на всі 100» хочемо привернути увагу до сильних сторін Косівщини, що становлять основу місцевого економічного розвитку. Це - відомі і непересічні творчі люди, які продовжують створювати креативні бізнеси, розвивати мистецькі та ремісничі традиції своїх нащадків; це унікальні крафтові майстерні, виробництва різноманітних ужиткових і високо мистецьких речей, екологічних продуктів харчування, частина з яких успішно і впевнено виходить на національні та світові маркетплейси. І врешті-решт - це емоції, які отримують як місцеві жителі, так і зовнішня авдиторія від маленької громади в українських Карпатах – «місця сили», що притягує своєю мультикультурністю, міською цивілізацією в горах, природою і спільнотою проактивних людей, які об’єднались і творять нову і історію Косівщини навколо Центру Карпатської культури. Сьогодні, як ніколи, усім стейкхолдерам на рівні невеликої тилової громади потрібна добра комунікація, підсилення один одного, взаємопідтримка і допомога. Саме про це наш проєкт!

Графік реалізації

1) Формування команди проєкту з числа представників Учасника та партнерів Конкурсу (жовтень 2024 р.). 2) Розробка плану організації публічного заходу «Теплий базар» у м.Косові (програма, запрошені, локації, - листопад 2024 р.). 3) Розробка комунікаційного плану, узгодження з Партнером проєкту логотипів, текстів (листопад 2024 р). 4) Закупівля необхідного обладнання, витратних матеріалів для проведення публічного заходу (намети, вуличні газові обігрівачі, вулична акустична система, проектор, біотуалети, листопад-перша половина грудня 2024 р.). 5) Організація 2-денного заходу «Теплий базар» на території біля культурно-креативного простору Центр Карпатської культури у м.Косові, вул.Горбового, 5/2.; (друга половина грудня 2024 р). 6) Реалізація інформаційно-промоційної кампанії, формування звітності (документація, фото, листопад 2024 -січень 2025 р.).

Очікувані результати

Кількісні результати проєкту: організація та проведення 1 масштабної публічної події в адміністративному центрі громади; від 600 до 800 осіб – учасників, гостей заходу (в т.ч. представники релокованих у громаду бізнесів, внутрішньо-переміщені особи, особи з інвалідністю, ветерани війни і демобілізовані воїни). Якісні результати проєкту: диверсифікація підприємницької діяльності у гірській місцевості; підвищення конкурентоспроможності громади шляхом розвитку місцевої економіки на основі взаємодії крафтових виробників з HoReCa; ефективне використання наявного потенціалу, існуючих конкурентних переваг; удосконалення механізмів взаємодії бізнесу, громадського сектору та місцевої влади; створення умов для розвитку та вдосконалення комунальної інфраструктури для потреб сталого місцевого розвитку.

Попередній бюджет Проєкту
Загальний бюджет Проєкту, грн:
470105
100%
Внесок Програми USAID DOBRE
392605
83.51% від загальної вартості
Внесок Учасника
67500
14.36% від загальної вартості
Внесок партнерів Учасника (якщо такі є)
10000
2.13% від загальної вартості

Відповідність проєкту стратегії розвитку, програмі комплексного відновлення, плану відновлення та розвитку громади тощо

Реалізація проєкту відповідає державним, регіональним та локальним стратегічних документам, а саме: І. Державна стратегія регіонального розвитку на 2021-2027 роки. Стратегічна ціль I. “Формування згуртованої держави в соціальному, гуманітарному, економічному, екологічному, безпековому та просторовому вимірах”. Оперативна ціль 1 “Стимулювання центрів економічного розвитку (агломерації, міста)”. Завдання за напрямом: “Посилення використання потенціалу розвитку середніх та малих міст” 6. Стимулювання реновацій та ефективне використання залишених територій і виробничих об’єктів у містах. Завдання за напрямом “Розвиток сільських територій”: 4. Стимулювання розвитку малого та середнього підприємництва на сільських територіях, насамперед віддалених та з низькою щільністю населення, шляхом використання фінансових, методичних та організаційних інструментів, у тому числі із забезпеченням доступного навчання підприємництву в режимі он-лайн, оф-лайн та змішаному форматі навчання, а також розширення мережі центрів підтримки підприємництва “Дія. Бізнес” і надання, зокрема зазначеними центрами, фахових спеціалізованих консультацій, відвідування освітніх та консультативних подій, доступ до фінансування, партнерських та інвестиційних ресурсів, поліпшення комунікації між сільськими підприємцями та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування. ІІ. Стратегія розвитку Івано-Франківської області на 2021-2027 роки Стратегічна ціль 1. Конкурентоспроможна економіка на засадах смарт-спеціалізації Операційна ціль 1.1 Стимулювання розвитку інноваційних видів економічної діяльності, залучення інвестицій Завдання 1.1.1. Розвиток інноваційної складової видів економічної діяльності зі значним потенціалом (у сфері деревообробки, хімічної промисловості, агропромислового комплексу, креативних індустрій, тощо) і завдання 1.1.4. Розвиток малого і середнього підприємництва в т.ч. ініціатив людей з інвалідністю та молоді та Операційна ціль 1.3 Розвиток туристично рекреаційної сфери. ІІІ. Стратегія розвитку Косівської міської територіальної громади на 2022-2027 роки Стратегічний напрям 1 Конкурентоспроможна економіка на засадах смарт-спеціалізації Операційна ціль 1.1. Покращення інвестиційної привабливості та стимулювання економічного розвитку. Завдання 1.1.2.Підвищення фінансової спроможності громади через розвиток малого і середнього підприємництва.