PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТЫ iPad / iPhone ФАКТЫ Android
Автор: Александр Аронец

Як відлякати від України потенційних інвесторів

Як відлякати від України потенційних інвесторів? Дуже просто. З цим чудово справляється наша правоохоронна система.

Ба більше, схоже, до цього активно почав долучатись начебто “новий”, “незалежний” орган НАБУ. Як? Візьмемо один зі свіжих прикладів.

НАБУ розслідує можливі зловживання та розтрату коштів керівництвом аеропорту Жуляни. Мовляв, ті завдали збитків державі на 120 млн.грн. І хоча я не володію всією інформацією по цій справі, але давайте спробуємо розібратись, задіявши елементарну логіку та здоровий глузд: чому це сталося саме зараз, коли аеропорт почав приносити значні прибутки як інвестору, так і бюджету Києва?

Як відомо, у 2010 році майно аеропорту (старий термінал та злітно-посадкову смугу) місто передало в оренду на 49 років приватному підприємству. Відразу зазначу, що я особисто не прихильник подібного, адже переконаний, що при нормальній владі не варто віддавати такий прибутковий актив в оренду чи продавати. Проте станом на 2010 рік аеропорт приносив 2 млрд грн збитків міському бюджету. Мером, нагадаю, тоді був Черновецький.

З 2010 року по сьогодні інвестор побудував 3 нових термінали, відремонтував смуги, до Жулян літають багато міжнародних компаній, у тому числі, лоукости. За інформацією інвесторів, вони за ці роки інвестували в аеропорт близько $50 млн. та планують вкласти ще понад 20 млн. Компанія також входить до найбільших платників податків у Києві.

Таким чином НАБУ підозрює приватну компанію, яка створила нову інфраструктуру аеропорту, яка зі збиткового перетворила аеропорт на прибутковий, яка, зрештою, вклала понад $50 млн. у зловживаннях на 5 млн? Окей, я не виключаю, що приватна компанія намагалась оптимізувати витрати, зменшити податкове навантаження, як це роблять усі. Але давайте не забувати, що в оренді у приватної компанії перебуває лише старий, вже не працюючий термінал та злітно-посадкова смуга. Вся інша інфраструктура побудована з нуля за приватні інвестиції.

Враховуючи, що Жуляни – другий аеропорт країни, як за пасажиропотоком так і за прибутками, який динамічно розвивається, не здивуюсь, якщо насправді главу НАБУ Артема Ситника просто використовують у якихось міжусобицях. Комусь дуже не подобається успіх Жулян. Хтось просто хоче прибрати до своїх рук прибутковий бізнес, як це часто трапляється в наші часи.

Так, в цій історії є багато запитань без відповідей. Але основне: Жуляни – це вітрина країни. Коли відбуваються подібні наїзди з боку правоохоронних структур, іноземні інвестори 10 раз подумають, перш ніж вкласти в нашу країну гроші. Тим паче, коли НАБУ висуває сміхотворні претензії типу “чому деякі працівники комунального підприємства (яке до 2010 року управляло аеропортом), перейшли працювати потім до приватної компанії, чи чому КП отримує замало від заправки літаків. Не думаю, що подібні питання потрібно вирішувати за допомогою тиску правоохоронних структур, тим паче, таких питань чомусь не було, коли аеропорт приносив мільярдні збитки. Ось де треба шукати винних! Адже хто насправді довів комунальне підприємство до збитковості, той перший і повинен відповідати.

До слова, Олександр Аронець веде свій блог на платформі Факти ICTV.

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Вверх Вверх
Вверх

    Нашли ошибку в тексте?

    Ошибка