PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТЫ iPad / iPhone ФАКТЫ Android
Автор: Игар Тышкевич

Закон про Інститут нацпам’яті: як буде реагувати США та Україна

Сьогодні, 1 березня 2018 року, набув чинності польський закон про Інститут Національної Пам’яті (Instytut Pamięci Narodowej). Закон негативно був сприйнятий в Ізраїлі, США та Україні.

Проте, попре першу хвилю різких оцінок та демонстрації свого невдоволення з боку Вашингтону та Тель Авіву, очікувати нового масштабного конфлікту не варто. В подальшому розвитку подій США та Ізраїль збережуть сьогоднішній рівень співробітництва в економіці, частково політиці, але будуть обережно ставитись до початку нових програм, висуваючи додаткові вимоги. При тому вони не будуть вдаватись до санкцій чи певних обмежень.

Зміни чи перепони можуть виникнути, здебільшого, в гуманітарній сфері: програми навчання, програми обміну та інше.

Читайте: Закон про Інститут нацпам’яті: США висунули ультиматум Польщі

Для України баланс зовсім інший, оскільки наша держава політично та економічно не така міцна та потужна, як Польща. Варшава спробує і надалі просувати свою повістку, користуючись тим, що по обидва боки кордону історична тема використовується як частина політичної кампанії. Якщо ми не зможемо (разом з поляками) перевести її в науковий діалог, то рано чи пізно ми можемо прийти до погіршення політичних та дипломатичних відносин.

Звісно, закон не є в інтересах України та українського суспільства. Проте, треба думати, як одночасно і відповісти, і не наробити шкоди власній державі.

Читайте: Закон про “бандерівську ідеологію” – підготовчий етап до поширення агресії Польщі

Маємо перспективу для виправлення ситуації у вигляді створення робочої групи на високому рівні, або ж для погіршення у вигляді використання теми закону про IPN для політичних кампаній — подальшої політизації історичних суперечок.

Поки що для економічних питань, створення нових підприємств – загрози немає. Не відбудеться змін також у військовому співробітництві, програмах допомоги Європейського Союзу (для України), де задіяна Польща. А весь розвиток гуманітарного співробітництва та політичних контактів можуть стати дещо обмеженими.

Для українців, що знаходяться на території Польщі, даний закон не може нести загрози. Звичайно, поляки спробують певним чином запитувати про ставлення українців до окремих персоналій чи закону загалом, але переслідувань, чи якихось репресій не слід чекати. Як не слід чекати і на масові протести українців в Польщі — вони не будуть ризикувати роботою та правом довгострокового перебування на теренах сусідньої держави.

Читайте: Запрет “бандеровсой идеологии” – почему Польша на пороге конфликта

Автор: експерт програми міжнародної та внутрішньої політики Українського інституту майбутнього

 

 

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Вверх Вверх
Вверх

    Нашли ошибку в тексте?

    Ошибка