PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android

Молдавський сценарій: як Україна може легалізувати євробляхи (ІНФОГРАФІКА)

У Верховній Раді зареєстровано кілька законопроектів, що покликані вирішити проблему автомобілів на іноземній реєстрації. Правда, жоден з них не влаштовує і владу, і активістів. Уся надія – на “молдавський варіант”.

Чинний закон

Митний кодекс України (частина 4 статті 380) забороняє ввезення авто з іноземною реєстрацією для власного користування.

Лазівка. Стамбульська конвенція, яку Україна ратифікувала в 1997 році (цей документ має вищу юридичну силу, ніж українське право), свідчить – для здійснення комерційної діяльності транспортні засоби можуть бути зареєстровані на особу, яка практично не знаходиться в країні. Ввозити і використовувати машини в такому випадку можуть особи, які проживають в Україні.

Що говорить влада

Влада запевняє, що закону на умовах власників євроблях не буде. Тому що, по-перше, авто на єврономерах – це перш за все бюджетні втрати. По-друге, на думку влади, такі машини треба реєструвати щоб, у разі вчинення ДТП, власника можна було знайти.

Так, прем’єр Володимир Гройсман заявляв, що власники автомобілів на єврономерах повинні платити ввізне мито на рівних умовах з іншими автовласниками.

– Я вважаю, що всі повинні бути в рівних умовах. І думаю, що всі повинні розмитнювати автомобілі за правилами, які є для всіх однаковими, – сказав прем’єр.

Спроби закрити лазівку

У Державній фіскальній службі заявляли про початок спільного з Литвою і Польщею розслідування законності ввезення та використання в Україні авто на іноземних номерах.

Також фіскали лякали штрафом до 8500 грн за перевищення терміну транзиту і до 17 тисяч за порушення терміну тимчасового ввезення.

ТОП-5 країн-членів ЄС, з яких завезли авто (на 1 листопада 2017):

Польща (118 тис.)

Литва (54,7 тис.)

Німеччина (19,9 тис.)

Чехія (14,2 тис.)

Болгарія (12,4 тис.)

Читайте: Як і скільки поляки заробляють на “євробляхах” для України

Що кажуть активісти

Активісти про свої вимоги заявляли голосно – перекривали дороги і протестували під стінами парламенту.

Власники євроблях вимагають спочатку встановити прийнятні ставки на митниці. Крім того, автомобілісти просять чиновників скасувати заборону на швидкий перепродаж автомобілів із ЄС і дозволити ввозити машини старше 5 років і не стандарту Євро-5. Саме такі авто найдоступніші за кордоном.

Молдавський варіант – як це було

13 березня голова парламентського комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна передала активістам на узгодження законопроект, за основу якого буде взято молдавський аналог.

У Молдові був введений режим, за яким власник авто на іноземній реєстрації повинен був за півроку розмитнити свої авто:

  • заплатити лише 30% від ставки акцизу;
  • сплатити ввізне мито:
  • сплатити ПДВ від вартості авто;
  • подати свідоцтво про сплату дорожнього збору для автомобілів з іноземною реєстрацією – 180 євро за півроку, або 1 євро на день.

При порушенні: авто евакуюють до кордону для його вивезення з території країни (за рахунок автовласника). Повернення можливе вже тільки за умови розмитнення транспортного засобу.

Нагадаємо, Факти ICTV писали, як не стати жертвою перекупників вживаних авто.

Інфографіка: epravda.com.ua.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка