PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android

Медичні декларації: що робити, якщо лікар відмовив

У деяких медзакладах зафіксовано порушення права українців на вільний вибір лікаря. Для відмови може бути лише дві причини – заклад ще не підключений до електронної системи або всі лікарі набрали оптимальну кількість пацієнтів.

Медичні декларації: що робити, якщо лікар відмовив

Про це повідомляє прес-служба Міністерства охорони здоров’я.

Якщо ж вам відмовляють через місце реєстрації – це порушення.

Що робити:

  1. Перш за все подумайте, чи не варто обрати інший медичний заклад, в якому не будуть намагатися порушувати ваші права, встановлені законом.
  2. Процитуйте лікарю Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу: Пункт II. 1. Пацієнт (його законний представник) має право обрати лікаря, який надає ПМД, незалежно від зареєстрованого місця проживання.
  3. Зверніться за роз’ясненнями до головного лікаря.
  4. Якщо і він відмовляє – зверніться до місцевого управління охорони здоров’я із заявою на ім’я його керівника. Зразок заяви тут.

Якщо вам відмовляють через те, що лікар набрав оптимальну кількість пацієнтів

Оптимальна кількість пацієнтів для терапевта – 2000, педіатра – 900, сімейного лікаря – 1800. Однак обсяг практики може відрізнятися від оптимального залежно від соціально-демографічних, інфраструктурних та інших особливостей.

Читайте: Медреформа: як записатися до сімейного лікаря Медреформа 2018: як працюватиме і за що заплатять пацієнти Медреформа в Україні: швидка не приїде збивати тиск і температуру

Що робити:

  1. Звернутися до головного лікаря, який підтвердить чи спростує інформацію про кількість пацієнтів, яку набрали лікарі медзакладу.
  2. Якщо він відмовляється надати роз’яснення, зверніться до місцевого управління охорони здоров’я із заявою.
  3. Також можна поділитися своїм досвідом у спеціальній формі зворотнього зв’язку МОЗ.
  4. Ви завжди можете обрати інший медичний заклад, де вам будуть раді.

Якщо вам відмовляють, бо заклад не підключений до системи

Пацієнт не може підписати декларацію, якщо заклад, в якому працює лікар, не підключений до електронної системи охорони здоров’я. Це технічно неможливо.

Що робити:

  1. Дізнайтеся точну дату, коли заклад буде підключено до системи Електронне здоров’я. Якщо відповіді на це питання немає у вашого лікаря і у реєстратурі, зверніться до головного лікаря.
  2. Якщо ви уже визначились з лікарем і медзакладом, можете зачекати, адже кампанія триватиме до тих пір, поки усі не оберуть собі лікаря.
  3. Ви можете обрати іншого лікаря. Підключені до електронної системи медзаклади ви впізнаєте за наліпкою Тут можна обрати свого лікаря.

Раніше МОЗ опублікувало покрокову інструкцію, як підписати декларацію.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка