PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android
Автор: Костянтин Андріюк

Громадський транспорт: чому дорожчає, але не кращає

З 14 липня 2018 року відбулося підвищення цін на громадський транспорт удвічі. Рік тому тарифи на весь наземний та підземний транспорт зросли до 4-5 гривень. Але чи відбувається зміна якості перевезень?

З кожним роком стан трамваїв, тролейбусів та маршрутних таксі стає все гіршим. Контроль за цим здійснює комунальна служба перевезень муніципальної влади. Регулятор в цій галузі – Міністерство інфраструктури.

Регулятор може задати загальну рамку, в межах якої діють муніципалітети. Якщо щось дозволено на рівні закону, то міські ради можуть самі вирішити, чи запроваджувати певні інструменти, чи ні.

Технічний стан транспорту, що працює в режимі маршрутного таксі в столиці в обов’язковому порядку двічі на рік перевіряється на станціях діагностики МВС України в Києві.

Читайте: Кличко: Різниця тарифу на проїзд піде на розвиток транспортної інфраструктури

Щодня всі транспортні засоби, які працюють на міських маршрутах, перед виїздом для роботи на лінії проходять технічний контроль справності вузлів і агрегатів, від яких залежить безпека дорожнього руху. В разі виявлення технічних несправностей, транспортний засіб до роботи не допускається.

В залежності від порушень застосовується або розірвання договору, або порушення фіксується в акті. Третій акт порушень протягом року є підставою для розірвання договору з перевізником.

Наразі з бюджету витрачається 1,8 млрд грн дотацій на транспорт. Це інформація від міського голови Києва Віталія Кличка, на одному із засідань сесії міськради.

Але проблема саме столичного транспорту (зокрема метрополітену) у розмірі боргу компанії Укррослізинг.

У 2009 році саме в неї Київський метрополітен купив у борг 100 вагонів. Станом на 2018 рік, загальний борг столичного метрополітену перед Укррослізингом складає майже 2 млрд грн.

І українська влада, замість того, щоб судитися і доводити свою правоту, не робить нічого. А підняття ціни на проїзд – це якраз частина виплат цього боргу.

Звичайно, при несправності транспотру законодавтсвом передбачені штрафи. Їх накладає поліція. Розмір, щоправда невеликий – 680 грн.

Читайте: Іржавий транспорт та хамовиті водії: коли маршрутки зникнуть з доріг Києва

Звідти і квітне свавілля, особливо з боку приватних перевізників, так званих маршруток. Зрозуміло, що подібні штрафи поліція накладає в рамках спецперевірок, а вони як правило бувають не часто. Тому маршрутникам простіше заплатити штраф і їздити далі. В надії уникнути наступного рейду і штрафу відповідно.

Від 7 квітня 2015 року Київпастранс оголосив запуск гарячої лінії для громадян. Всі бажаючі, які побачать порушення в роботі міського транспорту чи його несправність, можуть звертатися. Проте, чи дасть це результат, питання риторичне. Десятиліттями транспорт не покращується, а його користувачі не хочуть боротися за свої права.

Автор: Костянтин Андріюк, активіст, учасник проекту Нові лідери

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка