PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android
Автор: Сергій Фурса

Первинні ознаки адекватності у Зеленського поки в наявності

Для коректності можна зробити комплімент Зеленському. За останні 24 години пролунало те, що, по-перше, тарифи не будуть знижувати. А це добре, тому що означає, що популізм закінчився на етапі виборів і в цій частині програми МВФ нічого не загрожує, з одного боку.

З іншого боку, в українську газову систему не повернуть корупцію, породжену великою різницею в цінах. Були побоювання, що цю тему спробують розкручувати перед виборами.

По-друге, главу НБУ ніхто не збирається відправляти у відставку, тому що йому сім років працювати, а значить інститут незалежності НБУ має повагу, що є ключовим елементом співпраці з МВФ і гарантує нормальну роботу регулятора.

Важливо, що це було сказано безпосередньо обраним президентом. Були побоювання, що вплив дядька призведе до тиску на НБУ. Втім, хотілося б щоб тема аудиту тут була остаточно закрита.

По-третє, команда готує законопроект щодо незаконного збагачення, це важливо, тому що це саме незаконне збагачення зараз ключова проблема у стосунках з МВФ і без неї нам не бачити наступного траншу.

Розуміння необхідності цієї зміни дуже тішить. Як і розуміння того, що президент відіграє важливу роль у співпраці з МВФ і на нього лягає відповідальність за те, щоб ця співпраця не перервалася.

По-четверте, доктор Комаровський фактично дезавуював атаку на реформу Супрун. Що важливо саме по собі.

По-п’яте, неможливість швидкого завершення війни. Це позитив, тому що війну можна було б завершити швидко тільки в разі капітуляції. Якщо від цієї обіцянки відмовляються, то значить ймовірність здачі інтересів країни, наприклад, приймаючи озвучений план Медведчука, зменшується.

Все це приємно читати і чути. Таким чином, поки що ключові ризики не підтверджуються. Первинні ознаки адекватності поки в наявності.

Хоча ключовим, звичайно ж, залишиться питання ПриватБанку і наявності політичної волі відстоювати тут питання національних інтересів. Також поки немає відповіді на питання, чи буде активно проштовхуватися податкова амністія і податок на виведений капітал, які суперечать програмі з МВФ.

Це що стосується ризиків. Що ж до можливостей, то бізнес озвучив дуже чітко свої очікування.

Перший крок – подача на пости Генерального прокурора і голови СБУ, міністра закордонних справ і міністра оборони – професіоналів з бездоганною репутацією і відсутністю зв’язку з олігархами або великим бізнесом.

Другий крок – презентація плану реформ правоохоронних органів з метою зниження тиску на бізнес. Фактично мова йде про створення служби фінансових розслідувань.

Третій крок – перезапуск НАЗК, САП і підтримка НАБУ.

Четвертий крок – забезпечення макроекономічної стабільності, включаючи підписання меморандуму МВФ. Публічна підтримка незалежності Нацбанку і політики низького бюджетного дефіциту.

П’ятий крок – захист і продовження структурних реформ, розпочатих у попередні роки, але не обмежені цим списком: реформа публічних закупівель, продовження автоматичного повернення ПДВ і дерегуляції, реформа податкової, митниці, медицини.

Шостий крок – розвиток структурних реформ і підтримка, в тому числі публічна підтримка та ініціювання законодавчих змін, починаючи від ринку землі та проведення великої приватизації з можливістю використання британського права.

Сьомий крок – забезпечення незалежності ринкових регуляторів, Антимонопольного комітету, національної комісії, що здійснює регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг.

І так, вже зроблені заяви не відповідають очікуванням виборців. Але це ж проблеми виборців, які самі собі щось придумали і не задавали питань. Їм тепер, дійсно, нічого не винні.

Автор: Сергій Фурса, економіст, спеціаліст відділу продаж інвестиційної компанії Dragon Capital.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка