Кожна виборча кампанія в Україні відзначається великою кількістю брудних технологій. Все більше використовується компроматів, аби дискредитувати опонентів або навпаки показати істину ситуацію в країні, чи з конкретною особою.
Яскравим елементом цієї президентської кампанії став корупційний скандал в оборонній сфері, який пов’язаний з першим заступником секретаря РНБО Олегом Гладковським.
Негативна подія, в першу чергу, вдарила по іміджу Петра Порошенка – як головнокомандучого та кандидата на другий термін.
Після такої неприємної історії на міжнародній арені сформувалося остаточне враження про Україну як середовище безвідповідальних громадян і політиків. Які неспроможні навести лад у власній країні, необізнані з ситуацією в державі та не слідкують за діяльністю чиновників.
Відповідно з таким народом не захочуть укладати договорів, а тим паче, приймати в міжнародні організації.
Я не здивуюся, якщо після таких корупційних скандалів партнери України по НАТО і ЄС заявлять, що ніколи не захочуть бачити Україну в своєму оточенні, хоча географічно наша країна розташована в центрі Європи.
Кожен президент України не вчиться на помилках свого попередника, а ще більше загострює ситуацію.
Електорат України має своєрідний імунітет і звик до подібних сенсацій. Українці не дивуються такій політиці, оскільки добре знають, що державою керують не експерти, а бізнесмени, родичі політиків.
Коли йде негатив на Петра Порошенка, то від цього намагаються виграти його політичні конкуренти, які заявляють, що вони не такі як він і тільки вони знають, як Україну зробити успішною державою.
Виборчі симпатії в такий спосіб завойовують Володимир Зеленський, Юлія Тимошенко, Анатолій Гриценко, будь-хто з кандидатів в президенти. Той, хто першим проявить свою кмітливість.
Я не думаю, що журналісти, які проводять розслідування, а їхні напрацювання перетворюються в атомну бомбу, завдають шкоди своїй репутації. Якщо журналіст в ході розслідування не порушує законодавство України, міжнародне право, керується стандартами журналістики, то немає за що судити ЗМІ.
Довіра до медіа буде зростати, коли журналісти будуть чесними, щирими з українськими громадянами і не займатимуться “джинсою”, а відверто говоритимуть про фінансування своєї роботи.
Автор: Наталія Білоус, політолог.