Якщо говорити про продуктивність роботи Верховної Ради, то варто відзначити, що відпрацювали вони на тверду трійку. Якби прийняли закони про ЦВК, новий закон про вибори та зняли депутатську недоторканність, ми змогли б говорити про дещо вищі оцінки.
Цього разу парламент спіткнувся на законах про ЦВК та євробляхах. Євробляхи – це окрема історія. Кількість активістів, які підтримують даний законопроект така велика, що вже сама влада стала зацікавлена в тому, щоб цей протест існував, аби його використовувати у власних інтересах під час певних політичних баталій.
Читайте: З судом, проте без ЦВК: Верховна Рада пішла на канікули
Що стосується ЦВК, то вся історія виглядала дуже дивно і складалось враження, що депутати чомусь думають, що ЦВК може гарантувати адміністративний ресурс не на рівні 3-5%, як зазвичай буває, а на рівні 80%.
Деякі партії за час формування нового ЦВК, а це практично 3 роки, втратили рейтингів більше, ніж їм може дати адміністративний ресурс.
Варто відзначити, що цьогоріч Верховна Рада здивувала прийняття закону про антикорупційний суд.
В даному випадку це продемонструвало, що Верховна Рада або геніальні шулери, які обманули Європейський Союз, оскільки транш ми не отримали, або дійсно парламент зробив крок на зустріч боротьбі з корупцією в одній з найбільш корумпованих держав Європи.
Інший позитивний момент – закон про національну безпеку та оборону. За 4 роки війни Верховна Рада спромоглась прийняти закон, який відповідає натівським правилам та вимогам часу.
Чого варто чекати восени від Верховної Ради
Восени нас чекає входження у виборчий період, соціально-економічна база, оборона та боротьба з корупцією. Ці три напрямки формуватимуть порядок денний у роботі Верховної Ради.
Якщо говорити про входження у виборчий процес, то перше, що варто зробити Верховній Раді – прийняти новий закон про вибори.
Друге – доголосувати за закон про ЦВК.
Третє – обмежити депутатську недоторканність.
Якими б ідеальними не були закони, мотиви багатьох громадян, які йдуть до парламенту – не творення якісних законодавчих продуктів, а переховування від кримінального переслідування.
Автор: Микола Давидюк, політолог