PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android
Ольга Тищук
Автор: Ольга Тищук

Як новинам заробляти в епоху діджиталізації – інсайти Google

Створюючи або розвиваючи новинний бренд, ми повинні щодня себе запитувати: Яку проблему ми вирішуємо? Яка цінність того, що ми насправді створюємо? Чи вірить нам суспільство? Чи бачить воно цю цінність? Чи визнає?

Якщо відповіді на всі ці запитання немає, тоді потрібно або закривати медіа, або повертатися до витоків та аналізувати.

Цього року на Google News Initiative EMEA Summit звернули увагу на три головні напрями у сфері медіа:

  • product Market Fit (відповідність продукту ринку);
  • product Value (вартість продукту);
  • product Innovation (продуктові інновації).

Відповідність продукту на ринку

Наскільки добре ви знаєте свою аудиторію? Ви розумієте, що вона хоче? Якщо немає глибинної аналітики свого ресурсу – можна далі не рухатися. Більш того, ваші співробітники, журналісти, редактори повинні володіти тими ж даними, що і ви. Вони повинні знати, хто ваш читач і що цікаво вашій аудиторії. Що цінного у вас, за що користувач готовий вам платити і скільки, – розповідає керівник Департаменту інтернет-проектів телеканалу ICTV Ольга Тищук.

Тут, напевно, найважливіше – якщо у вас передплатна модель, журналіст зобов’язаний знати, скільки його статті або інтерв’ю приносять компанії, інакше ця робота не несе жодної цінності.

Якщо у вас рекламна модель, редактор на стрічці повинен знати, скільки переглядів приносить його новина або стаття і скільки компанія на цьому заробляє. Так ви залучаєте свій колектив у партнерський розвиток свого ресурсу. Ви повинні визначити себе на ринку, зрозуміти хто ви, навіщо ви це робите.

Вартість продукту

Друге важливе запитання: Наскільки ваш продукт виділяється на ринку? Наскільки він цінний для читача, чи готовий він дістати гаманець та заплатити за ваш матеріал?

Компанія Reuters провела дослідження у Великій Британії під час Brexit та виявила, що 62% британців згодні з тим, щоб медіа тримали людей у курсі подій. 51% хочуть, щоб медіа допомагали розібратися у новинах дня. Але на практиці виявляється, що друзі та близькі мають більше впливу, ніж новинні інтернет-ЗМІ.

Чверть опитаних британців вважають, що онлайн-медіа не були їм корисні для розуміння питань на найважливіших виборах у країні. І що дивує ще більше, 12% свого часу ці люди проводили в інтернеті (стільки ж і перед телевізором), але тільки 3% з цього часу – на новинних сайтах і лише 1% – в новинних мобільних додатках. Зауважу, що це дані під час виборів, а зараз, думаю, цифри і того менші.

Google, як і багато медіа, які були на саміті, звертали увагу саме на передплатну модель. Найважчу форму доходів, але найпоказовішу з точки зору цінності для читача.

Google навіть запускає невелику програму допомоги регіональним європейським медіа, які планують працювати з передплатною моделлю. Ходять чутки, що незабаром може з’явитися можливість, коли Google платитиме медіа за контент. Ось тоді боротьба буде жорстокою, адже першими будуть саме ті, у кого контент:

  • різнобічний;
  • має глибину подання;
  • на авторитетному ресурсі;
  • є правдивим першоджерелом.

Саме на цьому акцентує увагу Google у своїх презентаціях.

Тобто сучасним медіа, щоб залишитися в живих, потрібно бути правдивими, цікавими, оперативними та ексклюзивними. Здавалося б, прості речі, але поки дуже складні, адже більшість конкурентів передруковують один у одного новини, маніпулюють заголовками та частенько поширюють чутки. І тут виникає запитання: Навіщо користувачеві платити за такий контент?

Продуктивні інновації

І останній напрям – розвиток інновацій. Тут Google пропонує сміливо експериментувати.

Європейські медіа активно автоматизують свої робочі процеси: вони вкладають гроші у розробку CMS, використовують машинне навчання для оптимізації роботи редакції.

До речі, дуже скоро Google планує запустити сервіс з перевірки фактів на базі фейкових фото, а також сервіс щодо роботи з pdf-файлами та великими даними, де програма самостійно опрацює дані, зробивши певні висновки у графіках.

В епоху діджитал ми боремося за час нашого користувача. І новинним медіа найважче, тому що до нас приходять лише у критичних ситуаціях.

Велику частину часу у користувача забирають соцмережі та розважальні ресурси. І ми програли цю битву, але те, що ми можемо зробити, якщо він до нас прийшов – допомогти йому розібратися, що відбувається у цьому божевільному світі. І як результат, одним зі способів оцінити, наскільки добре ми виконали свою роботу – це те, скільки уваги вони приділять нам.

Автор: Ольга Тищук, керівник Департаменту інтернет-проектів телеканалу ICTV.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка