62% українців звертають особливу увагу на бренд під час здійснення покупок. Ще у 2022 році таких було трохи більше половини (54%).
Про це свідчать дані дослідження Gradus Research.
Зокрема, прискіпливість споживачів у великих містах дещо вища, що може пояснюватись ширшим вибором товарів чи послуг там. На які фактори звертають увагу українці під час шопінгу – читайте далі.
Обирають українські бренди
Наші громадяни бажають підтримати українських виробників та віддають перевагу саме їм. Навіть попри те, що споживачі доволі обережні у зміні звичних брендів (54% купують речі саме у знайомих магазинах), щоби підтримати українське 57% покупців готові давати шанс новим виробникам.
– Бачимо ще більшу раціоналізацію споживання і зростання прихильності до українського виробника. Але на першому місці не фактор ціни, а бажання підтримати українське. Рік тому ми досліджували ставлення до іноземних виробників у різних європейських країнах, і для всіх них була характерна висока прихильність до локальних брендів. Тепер бачимо цю тенденцію і в Україні, — розповідає соціолог, засновниця і директорка дослідницької компанії Gradus Research Євгенія Близнюк.
На другому місці — фактор економії коштів (45%). Зокрема, жінки тяжіють до першого, більш емоційного, драйвера, тоді як чоловіки — до другого, більш раціонального.
Загалом експериментувати з новим не проти 37% опитаних.
– Це все конвертується у зростання прихильності до українських брендів перед іноземними. Якщо у грудні 2022 року тренд лише набирав обертів, і про купівлю товарів/послуг українських виробників заявляли 69% опитаних, то зараз частка таких зросла до 74%, – йдеться в опитуванні.
Українські споживачі економлять
Дві третини респондентів (65%) віддають перевагу дешевшим брендам, а третина (32%) відмовилася від купівлі улюблених брендів.
– Їжа та ліки залишаються в топі споживання, і це саме ті категорії, на яких найменше економлять. Також найменше страждають від зменшення бюджетів витрати на освіту та транспорт/пальне. Водночас респонденти схильні скорочувати витрати на товари не першої необхідності, – додає Gradus Research.
Більшість опитаних продовжують заздалегідь планувати свої покупки (73%), а не приймати спонтанні рішення.
Довідка. Опитування проводилося протягом 11-13 березня 2024 року методом самозаповнення анкети у мобільному застосунку. Воно охопило 1045 респондентів.