Причиною підтоплення тунелів між станціями метро Деміївська та Либідська в Києві стала неналежна експлуатація, а не неякісне будівництво
Про це йдеться у висновку будівельно-технічної експертизи, повідомили в Київській міській прокуратурі.
Розслідування аварії у тунелях метро
У прокуратурі зазначили, що під час експертизи було досліджено якість будівництва тунелю. Згідно з результатами роботи, правоохоронці не виявили порушень і будь-яких відхилень, які призвели б до розгерметизації цього тунелю.
– Також встановлено, що заходів з усунення потрапляння води в тунель вжито у період з березня 2011 року до грудня 2023-го без залучення фахівців науково-дослідних інститутів, метробуду, проєктних та інші організацій або окремих фахівців, які б встановили причини пошкоджень і надали рекомендації щодо їхнього усунення, – йдеться у повідомленні.
Нагадаємо, напередодні у Київському метрополітені заявляли, що причиною аварії стало неякісне будівництво.
Правоохоронці також наголосили, що посадовці Київського метрополітену не надали результатів жодних експертиз чи інших документів, у яких згадується про неякісні проєктні рішення під час будівництва тунелю та начебто відхилення від проєктних рішень, що нібито і призвело до підтоплення.
Посадовцям метрополітену повідомлено про підозру у службовій недбалості
Начальнику служби колії, тунельних споруд і будівель та головному інженеру КП Київський метрополітен повідомлено про підозру службовій недбалості, що призвела до тяжких наслідків (ч. 2 ст. 367 КК України).
Досудове розслідування встановило, що неналежне виконання посадових обов’язків вказаними працівниками призвело до розгерметизації тунелю, наявності тріщин у стінах тунелю та його подальшого підтоплення на ділянці київського метро в межах Оболонсько-Теремківській лінії.
– Посадові особи не проводили огляд тунелів, обстеження та спостереження за ослабленими конструкціями та спорудами, що призвело до потрапляння води до тунелю на перегоні між станціями метро Деміївська – Либідська, появи утворень (сталактитів), вимивання та порушення цілісності гідроізоляції тунелю метро протягом тривалого часу, – повідомили у прокуратурі.
Наслідком недбалості стало поступове руйнування окремих елементів тунелів.
Як зазначили правоохоронці, лише за період від грудня 2023-го до березня 2024 року міському бюджету завдано збитків у розмірі понад 138,5 млн грн.
КП Київський метрополітен через закриття станцій метро недоотримав доходи у сумі майже 26 млн грн.