Про це йдеться у технічній доповіді на тему причин Смоленської авіакатастрофи 2010 року, оприлюдненій 11 квітня, передає Радіо Польща.
Згідно з доповіддю, приблизно на висоті 900 метрів у лівому крилі лайнера стався вибух. Перед порогом смуги сталося кілька аварій, а потім – ще над землею – вибух у корпусі.
Також встановлено, що російські диспетчери в Смоленську під час супроводу лайнера на посадку послідовно давали екіпажу Ту-154 некоректні дані. Комісія виключила можливість, що в кабіні пілотів перебував головнокомандувач ВПС Польщі Анджей Бласік.
Відтак польська підкомісія спростувала версію про те, що причиною падіння лайнера були дії пілотів.
За словами глави підкомісії Міноборони Польщі з розслідування Смоленської катастрофи Антоні Мацеревича, тодішній польський прем’єр Дональд Туск знав про осквернення і заміну в Москві тіл жертв авіакатастрофи.
– У вересні 2010 року інформація на цю тему була передана прем’єру Дональду Туску і головному військовому прокурору. Незважаючи на це, не було прийнято рішення про негайне проведення судмедекспертиз, чого, до речі, домагалися рідні багатьох жертв авіакатастрофи, – заявив Мацеревич.
Водночас у підкомісії додали, що технічний звіт поки не відображає офіційну позицію уряду Польщі.
Нагадаємо, у восьму річницю Смоленської катастрофи Антоні Мацеревич заявив, що причиною загибелі пасажирів Ту-154 був вибух.