Звуки ударів і хаос: бортпровідники, що вижили в авіакатастрофі в Актау, розповіли деталі

Катастрофа літака в Актау — свідчення бортпровідників і пасажира

Фото: МНС Казахстана

25 грудня у Казахстані поблизу аеропорту міста Актау зазнав авіакатастрофи пасажирський літак Embraer 190 Азербайджанських авіаліній (Azerbaijan Airlines). На борту було 62 пасажири та ще п’ять членів екіпажу. 38 людей загинули, ще 29 – вижили.

Два стюарди, Зульфугар Асадов і Айдан Рахімлі, а також пасажир Субхонкул Рахімов в інтерв’ю The New York Times розповіли, що довелося пережити на борту літака.

За словами свідків, спочатку за бортом літака почувся дивний гуркіт. Пасажири, відчуваючи щось недобре, почали панікувати, дехто – молитися.

Свідчення про авіакатастрофу літака в Казахстані

Асадов у телефонному інтерв’ю розповів, що літак Embraer 190 зробив три спроби приземлитися в Грозному. А потім він почав поводитися дивно.

Дані, отримані з літака, показали, що його вертикальна швидкість коливалася понад 100 разів протягом останніх 74 хвилин польоту. Графік траєкторії польоту на основі даних від Flightradar24, показує, що літак Азербайджанських авіаліній мав значні проблеми з контролем висоти.

Асадов розповів, що почув специфічний звук поза межами фюзеляжу літака, його рука була порізана – чим саме, він не знає. Асадов перев’язав собі руку. Інша бортпровідниця Айдан Рахімлі, яка вижила, допомогла Асадову обробити руку. У коментарі азербайджанській телевізійній мережі Xezer Xeber жінка розповіла, що чула два вибухи за межами літака і що осколки потрапили до салону.

У компанії Азербайджанські авіалінії надали попередні результати розслідування, де зазначається, літак зазнав фізичного й технічного зовнішнього втручання.

Поки що немає остаточної інформації, що саме стало причиною авіакатастрофи, проте у США вважають, що літак був збитий російською ракетою системи ППО.

Пасажир Субхонкул Рахімов, який зараз перебуває в лікарні в Баку, в інтерв’ю Reuters розповів, що теж почув вибух. Далі побачив, що пошкоджений фюзеляж літака. Чоловік розповів, що почав молитися, бо чекав на падіння.

– Я думав, що це була моя остання молитва, – сказав Рахімов.

Проте літак продовжив летіти.

Бортпровідники Рахімлі й Асадов сиділи в задній частині літака і розмовляли телефоном з іншими бортпровідниками. Згодом літак упав.

Субхонкул Рахімов розповів, що після удару його тіло скрутило знову. Потім настала раптова тиша, а далі люди почали стогнати.

– Я зрозумів, що ми приземлилися. Я не знав, що робити – сміятися чи плакати, – сказав чоловік.

Читайте також
Росіяни визнають, що це їхня ППО підбила літак, який впав у Казахстані – ЦПД

Розслідування авіакатастрофи в Казахстані

У п’ятницю Азербайджанські авіалінії заявили, що зупинили регулярні рейси до восьми російських міст, а також польоти до Махачкали в Дагестані.

Азербайджанські джерела в слідчих органах заявили, що літак був пошкоджений російським зенітно-ракетним комплексом Панцир-С1.

Росавіація запропонувала повну співпрацю у розслідуванні причин катастрофи.

Нагадаємо, що літак прямував із Баку (Азербайджан) до Грозного (Росія). Наразі три країни – Азербайджан, Казахстан і Росія – розпочали розслідування причин катастрофи.

Фото: МНС Казахстану

Марта Бондаренко редакторка стрічки
Категорії: Світ