Країни Євросоюзу шукають правові механізми для покарання капітанів суден російського тіньового флоту, оскільки чинні норми міжнародного морського права не дозволяють їх затримувати навіть у разі пошкодження критичної інфраструктури.
Про це заявив міністр закордонних справ Польщі Радослав Сікорський на зустрічі з журналістами у Брюсселі, повідомляє Укрінформ.
Імена капітанів кораблів тіньового флоту відомі
– Ми просили ЄС розпочати застосування санкцій також проти капітанів цих кораблів тіньового флоту, імена яких відомі, – зазначив Сікорський.
За його словами, внесення порушників до санкційного списку допоможе утримати інших капітанів від участі в незаконних схемах.
– Санкції проти цих осіб, які порушують всі міжнародні стандарти, як ми сподіваємося, підтримують усі члени ЄС. Саме такою є ідея Польського головування в ЄС, – додав міністр.
Конвенція ООН з морського права не враховує сучасних загроз
Він також наголосив, що Конвенція ООН з морського права не враховує сучасних загроз, особливо в Балтійському морі.
За останні 18 місяців там почастішали випадки, коли судна РФ нібито випадково “губили” якорі, пошкоджуючи підводні комунікації та енергомережі.
Багато таких суден зареєстровані в офшорних юрисдикціях, мають ненадійне страхування або взагалі його не мають.
Вони прикривають свої дії Конвенцією ООН, оскільки скидання якоря у відкритому морі не кваліфікується як злочин.
Сікорський застеріг, що російські військові та розвідувальні кораблі можуть готуватися до серйозніших операцій не лише в Балтійському, а й у Північному морі.
Нагадаємо, за даними ГУР Міноборони, нині російський тіньовий флот налічує до 1 тис. старих суден (у 2023 році їх було близько 600). Більшість з них не мають страховки від західних компаній.