Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський планує віддати найбільш прибуткові вантажні перевезення в руки приватних компаній. Неприбуткові ж пасажирські перевезення він хоче перекласти під виглядом реформи Укрзалізниці на автомобільний транспорт.
Про це повідомляє РБК- Україна, посилаючись на думку провідних галузевих експертів.
– Олігархам – залізницю, державі – збитки, населенню – задушливі і небезпечні маршрутки замість пасажирських поїздів. Ось таке справжнє обличчя реформи від міністра інфраструктури Андрія Пивоварського, – стверджує видання.
На думку ЗМІ, глава відомства лобіює інтереси представниками великого капіталу, які зацікавлені в отриманні права мати власні локомотиви.
– Допуск приватних локомотивів стане першим кроком до знищення залізничного транспорту в Україні. Власники приватних локомотивів заберуть найбільш прибуткові види перевезень, тоді як всі збиткові залишаться на плечах держави. І як наслідок, Укрзалізниця втратить можливість дотувати неприбуткові види діяльності. Під питанням опиниться транспортування і низькорентабельних вантажів, а також всі пасажирські перевезення, як у дальньому сполученні, так і приміські. Оскільки якщо найбільш прибуткові види діяльності будуть віддані у приватні руки, то, відповідно, не буде за рахунок чого покривати збитки, – цитує видання слова екс-заступник міністра інфраструктури Олександра Кави.
Разом з тим, як стверджує видання, Пивоварський і його ставленик глава держкомпанії Олександр Завгородній готові йти навіть всупереч Кабміну. Таким образам міністр продавлює перехід приватної тяги в руки найбільших вантажовласників і вантажоперевізників, тим самим підштовхуючи Укрзалізницю до прірви.
– Я б застеріг Міністерство інфраструктури від лібералізації тяги. Досвід показує, що якщо ми будемо залучати приватних власників тяги до перевезень – це може послужити погану службу, вважає заступник міністра економічного розвитку і торгівлі України Руслан Корж.
На думку експертів, пропозиція Пивоварського перекласти компенсацію тарифів за пасажирські перевезення є утопією.
– Ідея соціального замовлення на пасажирські перевезення не нова, але в поточній ситуації економічної кризи в країні не реалізована, оскільки у місцевої влади просто немає на це грошей. Міністр Пивоварський просто говорить про теоретичні підходи, які у найближчі 5-10 років в українських реаліях буде зробити неможливо. Але за цей час можна передати в приватні руки найбільш вигідні види діяльності на залізничному ринку, залишивши державі лише збитки, – заявив Олександр Кава.
Нагадаємо, днями міністр інфраструктури Андрій Пивоварський на своїй сторінці в Facebook заявив, що перший етап реформування Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниці) наближається до завершення. Зведений акт оцінки ДП Укрзалізниця вже підписаний усіма зацікавленими сторонами і направлений у Фонд держмайна на підсумкову перевірку.
Доповнення. Міністерство інфраструктури відреагувало на публікацію видання РБК. На сайті опублікована стаття під назвою Реформа Укрзалізниці повинна покращити ситуацію з пасажирськими перевезеннями. Автор спростовує 6 тез з попередньої статті. Детальніше читайте на тут.