Журналу Фокус 10 років з дня виходу першого номера

Журналу Фокус 10 років з дня виходу першого номера

У 2007 році журналісти видання вперше склали список найбагатших людей України і впливових людей України. Крім рейтингів, Фокус відомий своїм туристичним спецпроектом Красива країна, який виходить кожні три місяці вже 10 років поспіль. У ньому Фокус відкриває читачеві незвідану Україну – вражаючу та надихаючу, розповідаючи про її малодосліджені куточки, незвичайні місця і чарівні пейзажі.

Спочатку Фокус був частиною Українського медіахолдингу, який знаходився в руках бізнесмена Бориса Ложкіна. Ось що говорить про запуск видання в 2006 році його перший головний редактор Вахтанг Кіпіані:

– Головне досягнення в тому, що ми народили Фокус. Я прийшов до нього, коли крім ідеї робити журнал – конкурент Корреспондента – не було нічого. А коли йшов, була сформована редакція, концепція, назва. Я людина, яка ці пологи організувала та прийняла, а далі журнал уже жив своїм життям. У нас дійсно не було цензури. Щасливий час – журнал народився вільним, і радує, що залишається таким. Минуло досить багато часу, і я знову став співпрацювати з Фокусом, пишу колонки. Я багато де працював, але Фокус – один з улюблених журналістських продуктів.

Незважаючи на зміну декількох головних редакторів видання, редакційна політика тижневика всі 10 років залишалася незмінною. У 2013 році змінився власник журналу – Борис Ложкін продав тижневик холдингу Vertex United, який взяв зобов’язання зберегти редакційну політику, зосередившись на об’єктивності та неупередженості. Взяті зобов’язання новий видавець Борис Кауфман виконав. Однак рік, що став переломним для історії всієї країни, відбився і на Фокусі. Відбулося істотне зміщення тематичних акцентів. Ось що про це говорить нинішній шеф-редактор Фокуса Яна Мойсеєнкова:

–  Формально журнал залишився в ніші суспільно-політичних і економічних тижневиків, але коли в кінці 2013 року громадський інтерес вимагав більше об’єктивної інформації саме суспільно-політичного характеру, ми змістили акценти – так у нас майже щотижня стали з’являтися великі справжні живі репортажі. Майдан і події, що послідували за ним, дали невичерпні теми для цього жанру. Тим більше в той період серед тижневиків по суті тільки ми і могли собі дозволити і об’єктивність, і оперативність, і тверезість у передачі інформації. Потрібно було просто збирати та перевіряти інформацію, виливаючи її в тексти, що добре читаються. Ми були першими, хто публічно назвав громадянське суспільство ініціатором змін, тому Людина Майдану і стала лідером рейтингу впливових українців у 2013 році, тому тоді ще майбутній президент Петро Порошенко, виступаючи на трибуні Майдану, тримав у руках і цитував саме наш журнал. Це, мабуть, наша найшвидше зміна.

Всі 10 років журналу вдається зберігати високі позиції. Про це свідчать результати незалежного дослідження TNS Ukraine, за якими Фокус увійшов до трійки лідерів ділових тижневиків України і в п’ятірку ділових ЗМІ.

Головний редактор журналу Фокус Сергій Литвиненко зазначає:

– Друкованим виданням важко конкурувати з онлайн-медіа. За останні 5 років із ринку пішло більше десятка цікавих журналів і газет, що розгубили читацьку аудиторію. Але Фокус успішно витримує цю конкуренцію. Формула успіху була закладена в самій назві тижневика. Ми робимо наш контент таким, щоб він відповідав назві журналу – фокусуємося на головному, виділяючи ті важливі акценти, яких не помітили інші. Ще одна особливість Фокуса: знаходити позитив у загальному потоці негативних новин. Розповідаючи про історії успіху українців, самоорганізації, ми беремо участь у важливій місії: формування громадянського суспільства, середнього класу – двигунів будь-яких змін у країні. Нам також важливо залишатися впливовим виданням. Порушуючи ті чи інші проблеми та пропонуючи варіанти їх вирішення, ми хочемо бути почутими владою. Журнал цитують чиновники, а деякі наші ідеї відображені в програмних документах уряду та низки політичних партій. А значить, ми успішно справляємося і з цим завданням.

Своє перше 10-річчя на ринку Фокус має намір відзначити масштабною рекламною кампанією, виходом ювілейного номера та урочистим святкуванням Дня народження журналу, яке відбудеться 22 вересня 2016 року в ресторані Прага. Серед запрошених гостей святкового вечора – численні номінанти відомих рейтингів Фокуса, перші особи країни, лідери думок, бізнесмени, культурні та громадські діячі, журналісти провідних ЗМІ України та українські селебрітіз.

Для видання України та світу 10 років – це ціла епоха. Команда Фокуса рада констатувати, що всі ці роки видання було серед перших, більш того – Фокус націлений залишатися на лідерських позиціях ще не одне десятиліття.

Фото: Фокус

Марина Корзун керівниця розділу Lifestyle
Категорії: Суспільство