У жовтні відзначив своє триріччя один із найбільш неординарних стартапів останніх років – необанк sportbank. Його інвестору Никиті Ізмайлову вдалося досягти успіху у розвитку свого проєкту в умовах безперервного форс-мажору.
Спочатку два роки країну лихоманило від ковіду, потім почалася повномасштабна війна.
Проте банку вдалося не лише вистояти в цей ідеальний шторм, а й показати зростання, а його інвестору – реалізувати ще кілька масштабних проектів, важливих для оборони та економіки країни.
Точка 1 – необанк, що росте і розвивається під час форс-мажору
Проте про все по порядку.
sportbank з’явився на ринку, коли там вже міцно влаштувався monobank. Потрібні були своя філософія та аудиторія.
Засновники банку знайшли і те, й інше, із філігранною точністю намалювавши портрет свого клієнта. Прогресивної та успішної молодої людини, для якої спорт і здоровий спосіб життя – частина світогляду.
Людину, яка цінує свій час і воліє вирішувати фінансові питання максимально зручно та швидко, у кілька кліків на смартфоні. Новий банк став дружнім майданчиком, ком’юніті для цієї цільової аудиторії.
За три роки існування sportbank вийшов на показник у півмільйона клієнтів, які зробили понад 10 млн переказів на суму майже 10 млрд грн.
Про рівень довіри до банку говорить і те, що клієнти відкрили в ньому 100 тис. ощадних рахунків на суму близько 100 млн. грн та на таку саму суму – 15 тис. депозитів. Причому депозитарну програму відкрили вже після війни, тобто свої вклади споживачі робили в період високої турбулентності у країні.
Никита Ізмайлов прогнозує, що до кінця року кількість клієнтів банку становитиме вже 600 тисяч осіб і ділиться секретом успіху: найголовніше – ставка на команду. Хоч би що трапилося, керівник повинен її зберегти.
Саме тому після російського вторгнення колектив sportbank перейшов на дистанційний режим, усі процеси оптимізовані під нові умови. Будь-який співробітник може підключитись з будь-якого місця.
В результаті кістяк команди було збережено, а банк працював стабільно і без збоїв навіть у найскладніші перші тижні війни.
Друге – ставка на довіру клієнтів. Всі процеси банку з першого дня російського вторгнення залишалися безперебійними: карти працювали, виконувались усі операції, були доступні ліміти та клієнтські баланси. Кредитні ліміти не відключалися, банк не змінював ставки та комісії для клієнтів.
В умовах, коли чимало українців втратили доходи, місце проживання і навіть близьких, такий підхід дозволив не тільки зберегти клієнтську базу, а й розширити її в умовах війни.
Никита Ізмайлов згадує, що перші тижні війни команда банку працювала 24/7, розуміючи, що для 40-мільйонної країни ситуація, в якій ліг або навіть захитався банк із 400 тис. клієнтів, став би дуже неприємним прецедентом, який міг спровокувати паніку та ефект доміно. І стабільність було забезпечено.
Точка 2 – лазерні тири для ЗСУ
Підприємець стверджує, що під час війни соціальна відповідальність бізнесу є критично важливою.
Там, де ресурсів держави не вистачає, включається бізнес та забезпечує поточні потреби армії через донати або надаючи свою продукцію для потреб армії та вимушених переселенців. Ще важливіше – технологічна допомога, що підвищує боєздатність ЗСУ.
Hi-tech технології – це не лише зброя та боєприпаси. Але й підготовка бійців. Безпечна та ефективна.
Никита Ізмайлов фінансує масштабний проект із розгортання в українських містах лазерних тирів для тактичної та вогневої підготовки бійців тероборони. Це проєкт Благодійного фонду U-Hero, найбільшим донором якого є Ізмайлов.
Встановлення таких лазерних тирів – це можливість швидко та ефективно навчити українських захисників та заощадити колосальні кошти.
Вартість встановлення такої мультимедійної платформи – €15 тис., тоді як оснащення боєприпасами одних лише гранатометників на реальному полігоні коштує країні €32 млн.
Навіть військові з великим бойовим досвідом, які пройшли тренування в лазерних тирах, визнають, що мультимедійні комплекси перевершили їхні очікування.
За словами бійців, надзвичайно реалістично передані погодні умови, навіть звукові ефекти – повне відчуття присутності у бойових умовах. По-друге, є можливість стежити за власним прогресом у навчанні та коригувати його у разі потреби.
А головне – тири дозволяють зберегти життя та здоров’я українських бійців. Не секрет, що навчальні полігони є пріоритетними цілями для російської артилерії та ракетних військ. У тирах же воїни можуть опанувати ті ж навички, але у більшому обсязі і без ризику.
Никита Ізмайлов зазначає, що особиста подяка від командувача сил ТРО ЗСУ генерала-майора Ігоря Танцюра – одна з головних нагород, що висять на стіні у його кабінеті.
Точка 3 – ноу-хау для малого бізнесу
Якщо лазерні тири – це допомога українським збройним силам, то проект Transenix, інвестором якого став Никита Ізмайлов, вклавши в нього понад $500 тис. – допомога малому та середньому українському бізнесу.
Рішення Transenix, що використовує технологію Tap On Phone – це мобільний додаток у смартфоні з NFC-інтерфейсом, який має всі основні функції POS-терміналу.
Проектів, які використовують цю технологію, лише п’ять у Європі, один із них український. І він, зазначає Ізмайлов, пройшов сертифікацію найбільших платіжних систем – VISA та Mastercard.
Цей проект корисний як для бізнесу, так і для споживача: підприємцям він дає змогу заощадити на купівлі терміналів і масштабувати бізнес, а їхні клієнти отримують більшу кількість торгових точок, де можна розплатитися за допомогою картки або електронного гаманця.
Технологія дозволяє надавати електронний чек – клієнт може отримати його на електронну пошту або через QR-код. Технологія проста і зручна: виключає операційні витрати та економить час.
Transenix передбачає безліч різноманітних бонусів і зручних функцій, заточених спеціально під певний вид бізнесу. Наприклад, для кафе та ресторанів є зручний варіант прийому платежів.
Певні опції є і для кур’єрської доставки, таксі, невеликих перукарень.
Крім того, програма передбачає додаткові функції, зручні для підприємця: збереження історії транзакцій за певний період, історія розрахунків із банком, аналітика.
Баланс поточного рахунку або корпоративної картки для виручки, якою можна керувати в режимі 24/7 через мобільний банкінг.
Бізнес має виходити за межі, власне, бізнесу, вважає Микита Ізмайлов. Брати відповідальність і реалізовувати проекти не лише у своїх інтересах, а й інтересах своєї країни.
Тільки так, переконаний підприємець, можна не тільки вижити, а й перемогти в умовах форс-мажору. І з цим важко не погодитись.