Для передачі важливих шкільних новин створюються різноманітні батьківські чати у WhatsApp та Viber, що на перший погляд зручно. Але як часто у подібних чатах ви стикаєтесь із купою непотрібної сторонньої інформації, спамом та конфліктами, взаємними обвинуваченнями? Спробуємо розібратись, чому таке трапляється та як зберегти спокій і здоровий глузд, якщо ви учасник подібного чату.
Читайте: Топ-6 ознак психічного розладу
Чати для батьків є своєрідною альтернативою батьківським зборам у школах та садочках.
Необов’язково зустрічатися, якщо можна обговорити нагальні питання у режимі онлайн. Завжди можна прочитати корисну інформацію від вчителя.
Але ж буває таке, що одне повідомлення викликає дискусію на цілий день. При чому новинам про збір коштів, або про чергову екскурсію приписують таку значущість, ніби мова йде про порятунок людства. Як зберегти емоційну рівновагу, коли читаєш уже десяту “важливу” думку з приводу одного і того ж питання?
А буває, трапляються і такі дискусії, котрі перетворюються у вербальну сварку із взаємними претензіями. І дійсно, є люди-провокатори, які отримують задоволення від можливості, так би мовити, виплеснути агресію на своїх співрозмовників у чаті.
Як боротись
Конфліктні моменти та непорозуміння у чатах виникають через нехтування так званою онлайн-етикою.
Для деяких людей набагато простіше написати щось некоректне, ніж сказати це безпосередньо при розмові. Таким чином вони самостверджуються.
Не кожна людина розуміється на тому, що таке конструктивна критика та часто, навіть не бажаючи того, критичне зауваження може перетворюватися на особистісні образи.
Чудово було б, якби після виникнення конфлікту, його учасники зустрілися сам на сам та все вирішили. Оскільки спілкування у чаті іноді спотворює реальне емоційне ставлення до питання. Те, що здається великою невирішуваною проблемою під час розмови в онлайн-режимі, легко вирішується при особистому живому контакті.
Читайте: Травма на все життя і самогубство: чим небезпечний булінг у школах
Батьківські чати перш за все створені для економії часу та конструктивного вирішення питань і здається тут не має місця для тролінгу та вербальної агресії.
Якщо все ж таки ви зустрічаєтесь з цим, то треба розуміти причини некоректної поведінки з боку співрозмовників. Можливо, онлайн-спілкування – це єдиний простір людини для самоствердження та висловлювання своїх позицій. Тож, чому б не висловлюватися на повну, якщо випадає така нагода.
Приблизно так само, можна пояснити і виникнення спаму. Коли людина у реальному житті не відчуває підтримки своїх думок, то вона шукатиме такої бажаної уваги до себе у штучно створеному просторі, а саме у чаті.
Звести нанівець виникнення будь-яких конфліктів у батьківських чатах неможливо, як неможливо позбутися конфліктних ситуацій у житті загалом.
Якщо ж вас зачіпає неетична поведінка будь-якого представника чату так, що несила терпіти, ви можете завжди вимкнути звук сповіщень або просто поміняти своє ставлення до цього.
Найголовніше – пам’ятайте про основну мету створення чату. Це конструктивне розв’язання нагальних питань. Батьки тут – єдина група і кожен несе особисту відповідальність за загальну якість спілкування.
Автор: Ольга Жадан, сімейний психолог.