Міжнародний аеропорт Ужгород передали Міністерству внутрішніх справ, щоби створити європейський хаб авіазабезпечення цивільного захисту. Летовище могло б приймати лише чартерні, але не регулярні рейси.
Про це заявив заступник керівника Офісу президента Віктор Микита в інтерв’ю Lb.ua.
Чи відкриють аеропорт в Ужгороді
За його словами, питання відкриття аеропорту Ужгорода “поки що на паузі”. Інших аеропортів на території Закарпаття немає, за винятком знищеного старого військового летовища.
Микита додав, що “інші було перепродано з купою кримінальних проваджень, тому ні, більше немає”.
— Аеропорт в Ужгороді може забезпечити чартерні громадські рейси, нерегулярні. Політика МВС це дозволяє. ДСНС — це цивільна авіація, не військова. Військових літаків там не може бути, логістика невдала в цілому, – сказав він.
Радник керівника Офісу президента наголосив, що є й інша проблема – це відстань. Зокрема, від Києва до Закарпаття – 800 кілометрів, а від Харкова ще далі.
— Якщо дивитися на логістику, то інколи зручніше доїхати потягом до польського аеропорту й полетіти відразу в усі напрямки, ніж їхати до Закарпаття. Треба зробити дорогу, покращити залізничне сполучення, – вважає Микита.
У листопаді 2023 року керівник Офісу президента Андрій Єрмак заявляв, що ще до завершення війни в Україні можливе відкриття одного із цивільних аеропортів.
Він не уточнив, який саме аеропорт та не навів часових меж, але наголосив на необхідності посилення ППО.
Минулого літа очільник Львівської ОВА Максим Козицький говорив, що в Україні можуть частково відкрити повітряний простір і запустити аеропорт Львова. За його словами, йшлося про відкриття летовища як гуманітарного коридору, який забезпечуватиметься Євросоюзом.