Як перевірити страховий стаж для призначення пенсії в Україні – інструкція

українські гроші

Фото: Depositphotos

Крок 1. Переходимо на веб-портал або ж завантажуємо мобільний додаток

Для початку потрібно перейти на веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України за посиланням portal.pfu.gov.ua.

Також є можливість завантажити мобільний додаток Пенсійний фонд у магазинах застосунків Google Play чи App Store.

Крок 2. Обираємо зручний спосіб для перевірки страхового стажу

Після переходу на веб-портал чи завантаження мобільного додатка слід авторизуватися у зручний для вас спосіб.

На веб-порталі це можна зробити через пункт головного меню Вхід, у якому користувачу запропонують можливі варіанти.

У мобільному додатку одразу відкривається меню з переліком можливих способів авторизації.

Авторизуватися можна трьома способами:

• за електронним цифровим підписом (ключем КЕП);

• за логіном і паролем;

• через ідентифікацію в сервісі ID.GOV.UA.

Крок 3. Реєструємося на веб-порталі чи у мобільному додатку

Перед авторизацією за допомогою КЕП потрібно отримати ключ в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК), роботу з яким підтримує портал Пенсійного фонду. Список АЦСК із описом процедур отримання ключа можна знайти за посиланням.

Надалі, після отримання персонального ключа КЕП, слід заповнити поля у відповідній формі для авторизації:

• вказати АЦСК, де було отримано ключ;

• обрати сам ключ (який може перебувати на будь-якому носії, наприклад, флешці чи на жорсткому диску вашого комп’ютера);

• ввести пароль ключа.

Аналогічна схема діє і в разі, якщо йдеться про токен (електронний ключ), отриманий в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК).

У цьому випадку слід заповнити такі поля у формі для авторизації: обрати АЦСК, де було отримано ключ; обрати тип носія (тобто тип електронного ключа з переліку можливих); вказати найменування носія та пароль.

Ключ КЕП також може бути записаний в електронному пенсійному посвідченні (ЕПП), за умови наявності такого. Такий ключ створюється автоматично у процесі підготовки вашого особистого ЕПП в органі Пенсійного фонду. Вам слід запам’ятати PIN-код, який було встановлено під час отримання ЕПП.

За умови використання електронного посвідчення також знадобиться рідер смарт-карток (пристрій, за допомогою якого зчитуються дані з вашого ЕПП у формі банківської картки).

Для авторизації через сервіс ID.GOV.UA слід:

• натиснути кнопку Увійти за ID.GOV.UA;

• після цього вас перенаправить до сторінки, де потрібно обрати пункт Увійти за допомогою Bank ID НБУ;

• далі оберіть банк, у якому ви обслуговуєтеся;

• для авторизації у вас попросять вказати номер вашого мобільного телефону та надати згоду на передачу банком ваших персональних даних до Пенсійного фонду;

• після підтвердження та успішної ідентифікації вас автоматично перенаправить до персонального кабінету на веб-порталі Пенсійного фонду України.

Якщо ж ви хочете авторизуватися для перевірки страхового стажу за допомогою логіна та пароля, їх слід отримувати у територіальному органі Пенсійного фонду та особисто подати туди відповідну заяву. Перелік органів ПФУ з їхніми адресами, куди можна особисто звернутися за паролем та логіном, можна знайти за посиланням.

Крок 4. Перевіряємо дані щодо страхового стажу

Для цього можна обрати розділ Дані з реєстру застрахованих осіб на веб-порталі та натиснути там кнопку Вхід для авторизації.

Або ж можна одразу потрапити у свій кабінет після авторизації одним із трьох способів на головній сторінці веб-порталу (пункт меню Вхід) чи у мобільному додатку.

У персональному кабінеті ви побачите:

• свої персональні дані (дата народження, стать, податковий номер тощо);

• страхові дані (загальний страховий стаж, останню дату, за яку сплачено страхові внески тощо);

• дані про заробітну плату;

• інформацію про електронну трудову книжку;

• дані про листки непрацездатності та інше.

У правій частині екрана ви побачите статус застрахованої особи, а в лівій – дані про страховий стаж за роками.

Крок 5. Перевіряємо актуальність інформації

В особистому кабінеті варто уважно перевірити актуальність наведеної там інформації.

За необхідності є можливість подати Анкету для зміни даних в реєстрі застрахованих осіб, додавши туди необхідні документи. Це можна зробити в розділі Комунікації з ПФУ (підрозділ – Анкета для зміни даних у реєстрі застрахованих осіб).

Крок 6. Регулярно контролюйте інформацію про свій страховий стаж та сплачені внески

Відповідну функцію можна обрати в пункті Дистанційне інформування.

Так, за бажанням вам можуть надсилати повідомлення на мобільний телефон, на адресу електронної пошти тощо.

Варто зауважити, що реєстрація на веб-порталі здійснюється лише один раз. Надалі доступ до послуг, перегляд даних, одержання виписок можливі після авторизації.

Юлія Соколова випускова редакторка
Категорії: Суспільство