До 170 тис. грн штрафа. Как исчезнут евробляхы — все о нововведениях

Новый закон о евробляхы: что изменит в растаможивании авто законопроект 8487

8 листопада Верховна Рада України прийняла 2 законопроекти щодо, так званих євроблях.

Перший законопроект — Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів №8487, другий — законопроект Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України №8488.

Ці два законопроекти прив’язані одне до одного, оскільки законопроект №8487 набирає чинності лише після законопроекту №8488.

Другим законом Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України №8488 внесли зміни не лише до Митного кодексу, а й до ряду інших законодавчих актів.

Схвалена парламентом модель покликана з часом, а саме через 3-4 місяці після набрання чинності цих законів, вирішити проблему євроблях.

Тобто, власники автомобілів з іноземною реєстрацією матимуть можливість розмитнити їх відповідно за пільговою ставкою впродовж визначеного періоду – 90 днів з дня набрання чинності цих законів (за умови вчасного прийняття урядом необхідних нормативних актів).

Крім цього, мало хто звернув увагу, що за новими правилами Національна поліція отримує право зупиняти транспортний засіб з іноземними номерами для перевірки порушення митного режиму (а саме, для виявлення його передачі у володіння, користування або розпорядження особам, які не ввозили такий транспортний засіб на митну територію України.) А також, судячи зі змін до закону, поліція має отримати доступ до баз митниці щодоєвроблях.

Таким чином, будь-який автомобіль з іноземною реєстрацією можна буде зупинити для перевірки дотримання всіх правил дорожнього руху і у разі виявленні порушення — штрафувати.

Після кількох хвиль тотальних перевірок поліцією через 2-3 місяців дії цих законів, євробляхи, як масове явище, зникатимуть. З одного боку, це стимулюватиме пільговий період розмитнення, з іншого – жорсткіший контроль з боку держави.

Чи є це тим, за що стояли мітингарі зі своїми авто на вулицях Києва? Очевидно ні. Тому що їхнє бачення базується на абсолютному спрощеному режимі розмитнення всіх автомобілів, незалежно від віку самого автомобіля.

Читайте: Рада збільшила штрафи за нерозмитнення авто

Головною проблемою прийнятих вчора законів було те, що в формулі розрахунку ставки податку враховується не тільки об’єм двигуна, а й його вік. Чим старше авто, тим більший податок треба сплатити.

До прикладу, якщо автомобіль 2000-го року, то вартість його “українізації” буде досить великою. Вона буде досягати 100-150% вартості самого автомобіля. Тобто, якщо автомобіль коштував €2000, то сплата за розмитнення — €2000-2500.

В якості певного компромісу для власників авто, які бажають мати українську реєстрацію своїх авто, знайдений шлях надання пільгового періоду для розмитнення за 50% вартості такого розмитнення (довжина пільгового періоду буде дуже нетривалою).

Проте, це, напевно, не вирішить проблему тих, хто вже порушує митні правила, адже їм потрібно буде спочатку сплатити всі штрафи, а потім займатись пільговим розмитненням. Тобто для них автомобільної амністії не буде. Тому такі автовласники можуть просто не встигнути скористатись пільговим періодом.

У підсумку:

  • встановлюється обов’язок реєструвати авто, тимчасово ввезене на митну територію України громадянами більше, як на 30 днів.
  • уточнюється, що прохідний транзит авто територією України не може тривати понад 10 днів.
  • між митницею, прикордонниками і поліцією має бути налагоджений автоматизований обмін інформацією про авто та осіб, які їх ввозили чи поміщували в митний режим транзиту.
  • скасовано 6-тимісячний строк давності для притягнення до відповідальності за порушення митних правил.
  • встановлюється нова відповідальність за передачу авто особі, яка не ввозила це авто в Україну (2 тис. неоподаткованих мінімумів — 34 тис. грн — Ред.).
  • нова відповідальність за перевищення строків перебування транзитного авто на території України (від 5 тис. до 10 тис. неоподаткованих мінімумів — 85 — 170 тис. грн — Ред.).

Тобто, встановлюється цілий ряд нових, значних за розміром штрафів для того, щоб сплата штрафів не була вигідніша, ніж розмитнення авто на іноземній реєстрації.

Автор: Денис Монастирський, експерт програми реформування правоохоронної та судової систем Українського інституту майбутнього.

Категории: Без категории