Західні санкції значно посилили ізоляцію російського Калінінграда, який не має сухопутного сполучення з рештою території РФ.
Про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки України.
Зростання витрат та логістичні проблеми у Калінінграді
Після запровадження санкцій у 2022 році витрати Росії на транзит вантажів зросли, особливо на маршрутах до Калінінградської області.
За даними розвідки, раніше більшість постачань здійснювалися через Литву, однак через квоти та обмеження цей маршрут значно втратив у доступності.
Навантаження змістилося на морські шляхи: якщо у 2019 році каботаж становив 0,4 млн тонн, то у 2024 році лише компанія Оборонлогістика перевезла понад 2 млн тонн.
Проте поромна інфраструктура виявилася перевантаженою – черги, дефіцит місць і скорочення флоту ускладнюють постачання.
Малий бізнес опинився в найгіршому становищі: великі оператори завчасно резервують місця завдяки адміністративному ресурсу, фактично витісняючи дрібних перевізників з ринку.
За даними СЗР, санкції не лише дестабілізують логістику, але й поглиблюють соціально-економічні дисбаланси в регіоні, демонструючи вразливість російської системи.
Нагадаємо, що до 18-го пакету санкцій ЄС проти РФ внесли 22 російські та два китайські банки, чотири компанії, пов’язані з російським фондом прямих інвестицій, ️️а також вісім компаній військово-промислового комплексу Білорусі.