Фарма, як один з consumer-facing бізнесів також постраждав через пандемію Covid-19. Про це в інтерв’ю Pharma.net.ua розповів директор з медичних питань фармацевтичної компанії Дарниця Ігор Никифорчин.
За його словами, за період пандемії та карантину, крім падіння продажів, серйозно ускладнилася комунікація компаній з лікарями. Однак менші втрати, на думку Никифорчина, понесли ті компанії, які змогли вчасно діджіталізувати ключові процеси та впровадити цифрові інструменти.
– Дарниця, наприклад, постраждала від обмеження контактів з лікарями та покупцями менше інших завдяки своєчасній діджіталізаціі робочих процесів, адже основне спілкування відбувалося онлайн ще до початку пандемії. Ми просто перенесли в онлайн ту частину комунікацій, які відбувалися вживу – цього було достатньо просто зважаючи на нашу готовність, – додав він.
У цілому на українському фармринку, на думку директора з медичних питань Дарниці, розвивається типовий для країни кризовий сценарій, при якому всі гравці ринку пильно контролюють свої бюджети. При цьому в гіршій ситуації, за словами Никифорчина, виявилися глобальні гравці, оскільки криза – не тільки в Україні, а й в усьому світі. Тому їх витрати вище, ніж у локальних фармкомпаній.
– Якщо бюджетні закупівлі препаратів становлять істотну частку доходів компанії, то в силу змін, що відбулися такі компанії сильно постраждають. Це пов’язано з істотним урізанням та реструктуризацією закупівель ліків і бюджету на охорону здоров’я в нашій країні: пандемія внесла свої корективи і тут.
Основна частина державних коштів йде на протидію коронавірусу, отже, фінансування інших програм значно скоротиться. Великі зарубіжні компанії напевно скоротять присутність на вітчизняному ринку, прагнучи оптимізувати витрати, – додав він.
Читайте: Сео Фармак став одним з трьох представників України на міжнародному ювілейному саміті ГД ООН
Никифорчин уточнив, що українські фармкомпанії зможуть виграти у глобальних за рахунок того, що багато вітчизняних ліків не поступаються за якістю зарубіжним аналогам, але при цьому більш доступні. В умовах фінансової кризи та обмеженої купівельної спроможністі вони будуть більш привабливими для споживачів.
У квітні через пандемію коронавірусу Дарниця змінила плани виробництва для забезпечення населення противірусними та жарознижувальними засобами. На початку червня Дарниця запустила виготовлення нового антисептичного засобу за рецептурою, відповідної до рекомендацій ВООЗ.
У вересні 2019 року компанія провела ребрендинг та заявила про початок процесу масштабної трансформації – зокрема, курсі на діджиталізацію всіх бізнес-процесів та на створення міжнародного бренду.
Нагадаємо, раніше ми писали, що фармацевтична компанія Дарниця формує стратегічний запас сировини для виробництва критично важливих ліків.