Україна змушена шукати альтернативні способи для постачання палива, оскільки повномасштабна війна внаслідок російського вторгнення спричинила значний дефіцит нафти.
Блокада Росією портів через Чорне море перешкоджає імпорту палива до України з Азербайджану та Румунії. Білорусь, яка раніше була основним постачальником, не постачає паливо після повномасштабного вторгнення зі сторони РБ. Міністр інфраструктури Олександр Кубраков заявив, що Україна намагається отримати паливо з відусюди, де це можливо.
– Весь наш імпорт – з Європейського Союзу. Раніше ми використовували лише найближчі до України країни, порти у Польщі та Румунії. Зараз імпортуємо з Бельгії та Нідерландів, – наголосив Кубраков.
За даними іноземних видань, зараз щоденно на територію України в’їжджає до 230 бензовозів, а нові домовленості з Євросоюзом та Польщею спрямовані на спрощення митних та прикордонних вимог, які ускладнювали рух біля пунктів пропуску.
У квітні авіаудари знищили великий нафтопереробний завод України в Кременчуці, на який припадало близько 40% загальних поставок бензину та дизельного палива. Російська армія знищила декілька складів пального на всій території України, щоб зменшити боєздатність українських захисників.
До початку повномасштабної війни Україна імпортувала через кордони з Польщею, Угорщиною, Словаччиною, Румунією лише 5% пального, повідомив заступник глави Офісу президента Ростислав Шурма. Зараз цей показник становить 100%. За його словами, Київ уже збільшив пропускну спроможність на кордонах з ЄС у десятки разів і хоче ще подвоїти цю потужність.