Українські компанії почали витісняти китайських виробників пластмаси

Українські компанії почали витісняти китайських виробників пластмаси

Китайські виробники незмінно посідають чільне місце у сфері пластмасових виробів в Україні ще з початку 90-х років. Проте ситуація поступово змінювалася, і вже протягом 2011-2016 років було вперше зафіксовано падіння імпорту виробів із пластмас на 20%.

Продовживши тенденцію, імпорт пластмасових та супутніх виробів з Китаю впав на 15% упродовж 2014-2017 років згідно з Держстатом. У витісненні китайського експорту чималу роль також зіграв спалах коронавірусу, який допоміг українській компанії Вішак наростити виробництво лише у січні цього року на 200%.

Українська компанія Вішак, що почала діяльність ще у 2004 році, швидко наростила свої виробничі потужності та вже у 2009 році виробляла понад 400 найменувань товарів. Цьому посприяло два фактори.

Перший: розташування компанії у Хмельницькому – українському центрі оптової торгівлі одягом, який створює попит на вішаки (вішалки), пластмасові вироби та аксесуари для текстильної промисловості.

Другий: створення компанією на 100% замкнутого циклу виробництва, що дозволило суттєво знизити собівартість продукції та різко збільшити обсяги продажів. При цьому, виробничі лінії Вішак створюють в Україні все – від металевого гачка і покриття його гальванікою до виплавлення пластмасової основи.

Читайте: Карантин в Україні: які товари заборонені для експорту (СПИСОК)

Коли міжнародні ритейлери відчиняють нові магазини, вони обирають українського виробника, замість китайських no-name. Тому станом на 2020 рік Вішак є єдиною фірмою в Україні, що виготовляє понад 200 конфігурацій вішаків: офісні, для спідньої білизни, шарфів, ременів, дитячі, весільні, виставкові та іншої конфігурації. За дві зміни з конвеєра сходить 260 тис. вішаків.

Основними покупцями є найбільші ритейлери та мережі магазинів. На відкритті торговельного центру, наприклад, можуть замовити 300-500 тис. вішаків для усіх магазинів.

Оскільки ця ніша досить вузька, то компанія і далі розширює свою лінійку продукції і виходить у сегмент аксесуарів для гардеробу: щітки, лопатки для взуття, липкі ролики, чохли для одягу, кошики-сумки та чохли для прання білизни. Також розширює лінійку продукції для готелів і ресторанів, та виходить на ринок сувенірної та брендової продукції: промо-товари, етикетки тощо.

Загальний асортимент товарів становить понад 1000 одиниць. Паралельно нарощується експорт. Українські вішаки вже активно витісняють конкурентів із Піднебесної в Польщі, Чехії, Латвії, Литві та Естонії.

Хоча із запровадженням карантину в Україні продажі підприємства впали на 40%, однак за даними прес-служби, компанія відчуває послаблення позицій китайських виробників та готова витісняти своїх конкурентів із Піднебесної на українському ринку. Компанія також задумується над продовженням експансії в Європу та виходом на ринки Центральної Азії та Туреччини.

Нагадаємо, раніше ми писали, що раду експортерів та інвесторів при МЗС перезавантажать, повідомив під час брифінгу міністр закордонних справ Дмитро Кулеба.

Каріна Зуєва випускова редакторка Lifestyle