Якщо експортувати українську агропродукцію через порти країн Балтії, Німеччини чи Хорватії, то логістика буде дорогою. Проте ми маємо, де зберігати зерно.
Про це в ефірі телемарафону Єдині новини заявив Тарас Висоцький, перший заступник міністра аграрної політики.
Цьогоріч виробництво зернової продукції в Україні становитиме 68-70 млн тонн зерна. Експорт зерна триватиме автомобільними та залізничними шляхами, а також річковим транспортом через Дунай. Проте найбільший експорт можна забезпечити через чорноморські глибоководні порти. Тому дуже важливо, щоб зернова ініціатива продовжувала працювати.
Якщо ж зерно Чорним морем Україна більше не зможе вивозити, то витрати на логістику до інших країн значно зростуть, а українські аграрії працюватимуть собі в збиток.
Саме тому уряд і Міністерство аграрної політики звернулися до Єврокомісії з проханням розглянути можливість часткової компенсації вартості логістики у віддалені порти. Лише за такого сценарію український фермер зможе отримати ціну, яка хоча б покривала собівартість виробництва.
Тарас Висоцький наголосив, що у разі неможливості експорту зерна його можна зберігати на елеваторах до 18 місяців. Потужностей для зберігання в Україні достатньо.