Чи можна автоматизувати продаж ІТ-рішень у B2B сфері?

Чи можна автоматизувати продаж ІТ-рішень у B2B сфері?

Ми не замислюємося, звідки беруться смартфони на полицях інтернет-магазинів або як потрапляє інтернет в наші будинки і офіси. Тут працює обладнання і ПЗ, яке продається по-особливому, і цей процес не надто ефективний, на думку творців сервісу ROI4CIO. Продаж “крутих ІТ технологій” здійснюється “по-старому”: ручними розрахунками специфікацій (кошторисів). Завдання ІТ-директора компанії клієнта – не помилитися з вибором ІТ-рішення. Головне завдання ІТ-постачальника – правильно здійснити квотування, “передбачити”, що знадобиться клієнтові для вирішення його завдань, і заздалегідь замовити поставку потрібних елементів для ІТ рішення клієнта.

Чи можна автоматизувати продаж ІТ-рішень у B2B сфері? Фото 1

Ідея ресурсу ROI4CIO – звести до мінімуму зайві витрати учасників ІТ ринку на пошук один одного і на створення всіх необхідних інструментів взаємодії у процесі продажів.

Зараз дивляться

Учасники команди проекту мають досвід в ІТ сфері від 5 до 25 років – і в ролі розробників ПЗ, і в ролі продавців ІТ продуктів. Їх весь час цікавило питання: “Яку користь приносять ІТ технології? Як побачити користь і вигоду ІТ ще до впровадження?” Існуючі ROI калькулятори ІТ продуктів здавалися їм складними і непереконливими, і теоретичні обґрунтування цих рішень не мали підтвердження на практиці. Тому було вирішено зробити власнийсервіс, який врахував би недоліки спроб автоматизації ІТ продажів.

Чи можна автоматизувати продаж ІТ-рішень у B2B сфері? Фото 2

Початкова ідея полягала устворенні каталогу рішень, який дозволить за запитами кінцевих користувачів підбирати рішення і пропонувати ліди-можливості потенційним постачальникам. Підготували технічне завдання. Через рік розробки проект вийшов на стадію альфа-версії. На цьому етапі з’ясувалося, що можна автоматизувати квотування (створення специфікацій-кошторисів для клієнтів), у продавців ІТ рішень це займає левову частку робочого часу і виконується найчастіше “по-старому” – вручну).

У тестуванні альфа-версії сервісу взяли участь 27 осіб: представники компаній-постачальників, користувачів і виробників ІТ (у т.ч. великих компаній дистриб’юторів, інтеграторів і виробників ІТ технологій – компаній-вендорів).

На цій стадії було введено в базу 200 вендорів і стільки ж їх продуктів із впровадженнями, понад 1000 постачальників і стільки ж користувачів ІТ в СНД. Результати тестування показали, що постачальники ІТ (завдяки автоматизації процесів квотації, розрахунку вартості і ROI) на 50–70% швидше створюють специфікації і складні комерційні пропозиції для клієнтів. Анкетування виявило й інші потреби клієнтів сервісу, наприклад: адаптивний сайт під мобільну версію та інтеграцію з Linkedin (на що команда оперативно зреагувала, втіливши відповідні функції.).

Чи можна автоматизувати продаж ІТ-рішень у B2B сфері? Фото 3

Головне досягнення

Безсумнівно, автоматизація квотування (розрахунку специфікацій ціни) стала відкриттям. Можливість зробити запит на консультацію і комерційну пропозицію стали логічним доповненням функціонала. Пізніше з’явилася опція прикріпити до запиту комерційної пропозиції готові індивідуальні специфікації цін. Удосконалився ROI-калькулятор, і якісним доповненням сервісу стала можливість залишати відгуки про впровадженя від організацій, де були встановлені ІТ рішення. Для центральної функції проекту – підбору ІТ рішень – був розроблений нейромережевий алгоритм.

Припустімо, є завдання: створити систему обліку робочого часу співробітників для підвищення ефективності роботи. Користувач сервісу отримує на вибір кілька рішень, які в процентному співвідношенні ранжовані за його параметрами (кількість співробітників, вимоги безпеки тощо) і за результатом впроваджень у клієнтів. Користувач може, скориставшись однією кнопкою, отримати конфігурацію та вартість складного рішення і відправити запит усім постачальникам цього рішення в обраній ним країні (наприклад, в Україні).

Чи можна автоматизувати продаж ІТ-рішень у B2B сфері? Фото 4

Чи можна автоматизувати продаж ІТ-рішень у B2B сфері? Фото 5

ROI-калькулятор для розрахунку повернення інвестицій індивідуально під організаційні особливості різних компаній

ROI4CIO – це унікальний онлайн канал для партнерських продажів виробників, дистриб’юторів і постачальників ІТ. Крім того, це єдиний не обмежений географічно ресурс на ринку ІТ, що містить інформацію про всіх гравців ринку і результати їх роботи .

В останній ітерації для постачальників був поліпшений функціонал партнерських продажів: відправка і отримання запиту партнерства (виробник, дистриб’ютор, реселлер), спеціальні знижки для клієнта/партнера/дистриб’ютора, розрахунок маржі і зазначення​​цін для кінцевого користувача або постачальника в залежності від статусу компанії.

Чи можна автоматизувати продаж ІТ-рішень у B2B сфері? Фото 6

Залежно від сфери бізнесу і завдань нейромережевий алгоритм допоможе підібрати ІТ рішення для будь-якого користувача/покупця ІТ

Після року розробки команда припустилася помилки, спрямувавши всі сили  на розробку нових функцій, а не на поліпшення існуючого функціоналу, до того ж без відгуків від клієнтів сервісу. Це коштувало проекту ще одного року розробки. Хоча зворотний зв’язок від користувачів вже тоді міг би допомогти зрозуміти, наскільки проект відповідає потребам клієнтів. І це сприяло би чіткому розрізненню того функціоналу, який можна додати пізніше, та “гострих” потреб клієнтів, на задоволенні яких і були б сконцентровані зусилля команди в першу чергу.

Чи можна автоматизувати продаж ІТ-рішень у B2B сфері? Фото 7

Основною складністю команда стартапу вважає донесення цінності та можливостей ресурсу до цільової аудиторії. Більшість відвідувачів порталу може прийти до висновку, що це інтернет-магазин або своєрідний marketplace з каталогом. Тільки зареєструвавшись і попрацювавши з функціоналом, користувач ресурсу може зрозуміти, яка важлива АНАЛІТИКА йому доступна, як він може скоротити витрати і збільшити продажі ІТ.

Монетизація

Для покупців (кліентів) ІТ всі функції ROI4CIO доступні безкоштовно: простий і нейромережевий підбір ІТ-рішень, оцінка вартості ІТ-продуктів і рішень, розрахунок ROI, відправка запиту постачальникам і отримання комерційної пропозиції.

Чи можна автоматизувати продаж ІТ-рішень у B2B сфері? Фото 8

Для зареєстрованих постачальників і продавців ІТ-рішень більшість функцій доступні безкоштовно, крім отримання запитів від клієнтів на свої продукти. Постачальникам ІТ будуть доступні платні підписки.

Бізнес-модель проекту побудована на наданні платних підписок (49$, 99$, 199$ і Enterprise тариф) для тих постачальників і виробників ІТ-продуктів і рішень, які хочуть отримувати запити на свої продукти і рішення від користувачів. Також комерційні користувачі отримують акаунт, розрахований на багато користувачів: в акаунт включаються співробітники компанії; акаунт надає розширені можливості роботи з партнерськими продажами для дистриб’юторів та виробників, а також доступ до інформації про кінцевих користувачів і багато іншого. Плановані терміни виходу на окупність проекту – не менше двох років з урахуванням постійних інвестицій у розробку.

Чи можна автоматизувати продаж ІТ-рішень у B2B сфері? Фото 9

Наразі проект у своїй першій версії готовий до бета-тестування. Загалом для тестування введено понад 300 найбільших виробників ІТ, 450 їх продуктів, понад3000 найбільших постачальників і 2000 найбільших користувачів ІТ в СНД, Європі та США. Всього введено близько 300 IT впроваджень.

Під час бета-тестування сервіс доступний безкоштовно і для клієнтів (користувачів порталу, покупців-шукачів-замовників ІТ послуг/рішень) і для постачальників ІТ.

Про команду

У команді стартапу ROI4CIO 16 осіб: менеджери проекту, програмісти, тестувальники, дизайнери, також є science math аналітик. Stаff проекту знаходиться в Україні і Європі, досвід роботи учасників в ІТ проектах становить від 5 до 25 років.

Факти про проект

Дата початку роботи над проектом: 01.09.2015.

Дата початку альфа-тестування: 15.10.2016.

Дата початку бета-тестування: 25.10.2017.

Розробка зайняла понад 5000 робочих годин програмістів, які використали різноманітні технології , включаючи PHP, JavaScript і ін.

 

IT-галузь, IT-технології
Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Завантаження

Помилка в тексті
Помилка