Екзит-пол оголосив результати опитування громадян на виборах 2019 в Україні, за якими в другий тур дійсно пройшли Володимир Зеленський – 30,4% та Петро Порошенко – 17,8%.
Динаміка, яку продемонстрували кандидати за останні кілька місяців, підтвердилася. Тут є їх персональна заслуга, їхніх кампаній та помилки їх головних конкурентів.
Якщо говорити про персональну заслугу, то Зеленський, по-перше, забрав собі голоси так званих Проти всіх і проросійського електорату південного сходу.
Найголовніше, що він зробив – створив образ мрій. Це дало можливість багатьом виборцям, які не могли побачити, хто їхній кандидат, зробити із Зеленського образ-мрію.
Вони надали йому ті якості, якими він можливо не володіє. Але оскільки Зеленський дуже красиво втік від публічності, то він створив міф, за який люди проголосували. Це суспільство, яке не здатне критично мислити – недоросле та дитяче, яке мріє казками, яку і намалював нам Зеленський.
Якщо говорити про Порошенко, то він дуже динамічно побудував кампанію. Він сконцентрувався навколо кількох меседжів, які успішно реалізував – мова, церква, армія.
Також йому пощастило, що він заручився підтримкою прем’єр-міністра Володимира Гройсмана та зміг всі соціально-економічні ініціативи, які робив Кабмін останні кілька років, взяти собі в заслугу, спертися на цей блок.
Вийшло так, що він себе підсилив реальними справами та результатами, зайшов на те поле, де ніхто не грав і зробив певний прорив.
Мобілізація виборців українського електорату, які розуміли, що вибирати Зеленського не хочуть, вони голосували за Порошенко, за людину, яка, на їхню думку, зможе зберегти проєвропейські курси.
Автор: Віктор Таран, голова центру Ейдос, політолог.