Укр Рус

Депутати створюють загрозу осквернення чесної конкуренції на ринку вантажних автоперевезень – Поперешнюк

Депутати створюють загрозу осквернення чесної конкуренції на ринку вантажних автоперевезень – Поперешнюк

Ініціатива народних депутатів, які вирішили латати дорожні ями за рахунок іноземних, а потім і вітчизняних вантажоперевізників, може мати катастрофічні наслідки.

Про це у своїй авторській колонці на порталі НВ Бізнес пише співвласник компанії Нова Пошта Володимир Поперешнюк, коментуючи можливі наслідки ухвалення парламентом законопроектів №№ 3544 і 3545 про внесення змін до деяких законодавчих актів і Бюджетний кодекс України щодо впровадження плати за використання автомобільних доріг загального користування.

Якщо законопроекти будуть проголосовані, з 1 січня 2021 року іноземні перевізники платитимуть за рух транспортних засобів, що мають максимальну дозволену загальну масу 12 т і більше, автомобільними дорогамами загального користування. А з 1 січня 2024 року автодороги стануть платними і для українських компаній-перевізників. Розмір плати коливатиметься від 1 до 3 грн за км. Розглядався також альтернативний варіант абонентської плати (день, тиждень, місяць).

Зараз дивляться

На думку Володимира Поперешнюка, ні до чого доброго ці законопроекти не приведуть. Швидше, Україна нарветься на жорсткі заходи у відповідь з боку ЄС за дискримінацію перевізників за принципом територіальної реєстрації, що прямо заборонено як українським законодавством, так і відповідною Директивою ЄС 99/62/ЄС, масовий переділ внутрішнього ринку вантажоперевезень за участю кримінального середовища, різке підвищення цін на всі товари і послуги і, відповідно, масові соціальні протести у країні.

– У цивілізованих економіках світу розміри плати за користування автодорогами визначають у тому числі якістю доріг, кількістю смуг, швидкісним режимом, безпекою для людей тощо. Скільки в Україні багатосмугових автобанів? Питання риторичне. Цілком зрозуміло, що іноземні перевізники, які витрачають в Україні кошти на пальне, харчування, проживання водіїв і т.п., більше не захочуть мати справу з нашою державою через непрозорий механізм сплати та погану якість доріг. Звичайно, вони обиратимуть більш зрозумілі, економічно доцільні, безпечні та якісні об’їзні шляхи, а Україна поступово втрачатиме залишки обсягу транзитних перевезень, – прогнозує автор.

Володимир Поперешнюк акцентує увагу на повній відсутності економічної обгрунтованості законопроектів.

– Економічні вигоди, на які розраховують автори законопроектів, вкрай сумнівні. Швидше за все, оптимістичні очікування не виправдаються, а навпаки – ці дії приведуть до істотних втрат державного та місцевого бюджетів. Супровідні документи до законопроектів не містять ні зрозумілих розрахунків за сумами надходжень, ні офіційної статистики щодо кількості іноземних перевізників і вантажівок, які здійснюють транзитні перевезення територією України. Однак, якщо іноземні транзитери припинять транспортувати вантажі нашою країною, втрати будуть вимірюватися десятками мільйонів гривень. Отже, ремонтувати і будувати автодороги, що планується робити за рахунок поки іноземних перевізників, немає за що, – вважає співвласник Нової пошти.

Володимир Поперешнюк резюмує, що вирішення проблеми ремонту та будівництва українських доріг лежить аж ніяк не в площині непродуманих поборів із бізнесу, а в наданні бізнесу вигідних стимулів, яким може стати право приватної власності або довгострокової концесії на автодороги.

Читайте: Я хочу бути президентом, після якого в країні з’являться дороги – Зеленський

– Якщо держава не перешкоджатиме бізнесу, він знайде кошти на будівництво сучасних європейських доріг і нестиме відповідальність за безпеку. Водночас головне, що розмір плати за користування автодорогами регулюватиме ринковий попит і зацікавленість усіх гравців ринку – від виробників до кінцевих споживачів. Інакше подолати основний стереотип про погані дороги України, пов’язаний з радянським минулим, на жаль, вдасться дуже не скоро, – резюмує автор колонки.

Дороги України, Нова пошта
Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Завантаження

Помилка в тексті
Помилка