Зламали нігті або спалили волосся? Як домогтися компенсації від салону краси (ІНФОГРАФІКА)

Помилки перукарів і косметологів іноді дуже дорого коштують і призводять до несподіваних, а іноді навіть жахливих наслідків. У 2017 році у клієнтів увірвався терпець і вони раз у раз стали влаштовувати самосуд – розмахувати кулаками і навіть вбивати.
Деякі надходили більш гуманно і зверталися у поліцію, саджаючи недобросовісних перукарів за ґрати. Процес триває.
Факти ICTV на прикладі реальних історій, а також за допомогою адвоката Олександра Босенка розібралися у складному процесі між клієнтом і салонами краси.
В’язниця і вбивства
У минулому році у Дніпровському районі Києва жінка побила перукаря через невдалу зачіску. Від отриманих травм майстер померла. Пізніше схожий випадок стався у Росії. Там незадоволений клієнт заколов перукаря шампуром.
Більш гуманно питання вирішилося у Німеччині. У невеликому німецькому містечку Боркен перукар так замріявся, що відрізав жінці на 20 см волосся більше! Клієнтка не розгубилася і подала заяву у поліцію.
А ось у США перукаря навіть запроторили за ґрати. Він не тільки виголив клієнту смугу по центру голови, а й полоснув лезом по вухах.
Зіпсована краса
Неприємна ситуація сталася і з нашою героїнею Катериною Долговою. Після процедури у салоні дівчина з блондинки перетворилася на рожеве курча з зеленими пасмами.
– Прийшла з проханням підняти чорний корінь. Майстер приступив до фарбування… Яким же було моє здивування, коли через 40 хвилин я побачила себе у дзеркалі: мій рідний корінь був жовтим, пофарбований чорний корінь – яскраво помаранчевим (по всьому колу голови), а довжина – неоднорідна рожева! Сказати, що я була ц шоці, значить нічого не сказати, – ділитися спогадами дівчина.
На той момент вона була впевнена, що все ще можна виправити – і стала вимагати повторне фарбування. Але ні одна, ні навіть дві додаткові маніпуляції не допомогли.
– Після ще двох годин моє волосся стало схоже на солому, але колір залишився таким самим. Ридаючи у кріслі, я запропонувала свій варіант: просто підстригти мене під нуль! – каже Катерина.
У результаті дівчина провела у салоні 12 годин і пішла зі зіпсованою зачіскою та жахливим настроєм. Їй знадобився рік, щоб привести волосся до ладу, а також чимало грошей і сил.
Як не платити поганому майстру
Як слід було вчинити дівчині у цій ситуації – запитали у досвідченого адвоката Олександра Босенка.
За законом України Про захист прав споживачів, дівчина мала право не лише на безкоштовне усунення недоліків і на повторне надання послуги, а й на компенсацію.
– Катерина цілком могла вимагати не тільки матеріальну, а й моральну компенсацію. Це передбачено статтями 6, 8, 10 закону України Про захист прав споживачів і робиться через суд. При цьому немає фіксованої суми компенсації: по суті це ціна послуги, плюс моральний збиток, – говорить експерт.
Ось як потрібно було зробити. У першу чергу дівчині варто було покликати адміністратора і описати ситуацію. Цього повинно вистачити – недоліки виправили б абсолютно безкоштовно.
Проявіть наполегливість і покажіть знання закону.
Але що робити, якщо у салоні, не дивлячись на доводи, все-таки вимагають оплатити неякісну послугу?
У такому випадку слід написати листа виконавцю з вимогами повернути гроші або безкоштовно усунути недоліки неякісної процедури.
Не допомогло? Вимагайте Книгу скарг і пропозицій.
– Буває, що після цього майстер стає більш поступливим: все-таки репутація дорожча за гроші. Якщо ж слова не допомогли, переходьте до дій і пишіть відгук. Але не забудьте сфотографувати або зняти копію написаної скарги, – говорить Олександр.
Після цього варто написати у Держпродспоживслужбу. У скарзі чітко і ясно викласти ситуацію, і надати відповідні докази – фото, відеозаписи, чеки.
– Можна спробувати відновити справедливість через Держпродспоживслужбу або відразу піти до суду. Тут обмежень немає: не потрібно спочатку подавати скаргу у служби, а вже потім до суду. Але слід пам’ятати – неможливо захистити свої права у суді або у контролюючих органах, якщо немає належних документів, – заявляє адвокат.
Зразок скарги.
Що за документи?
Це квитанція про оплату отриманої послуги. Важливо, щоб там були вказані вид процедури, ким і коли вона надавалася.
– Краще з салоном оформити договір про надання послуги. Тоді ви зможете прописати не лише основні пункти, а й відповідальність за неякісне виконання процедури, – розповідає експерт.
Звичайно, на практиці такий договір майже ніхто не укладає. Тоді єдиний доказ – це чек. Не завадить додати і фотодокази до і після процедури.
Хороший майстер – відсутність проблем!
Але краще рішення проблеми, може бути лише її відсутність. Тому переконайтеся у професійності фахівця і якості салону краси.
Термін придатності. Перш за все, погляньте на дати внизу упаковки. Так, фарби для волосся, лаки і маски – не йогурт, але у них теж є термін придатності. Від цього залежатиме якість процедури.
– Майстер зобов’язаний надати клієнту достовірну інформацію про якість косметичних засобів і технічного обладнання, документи, що підтверджують це, – розповідає адвокат.
Чи мив майстер руки? Здавалося б проста річ, але дуже важлива. Теж стосується і зміни рукавичок, дезінфекції інструментів.
– Весь інструмент, який використовується для манікюру, педикюру, пірсингу повинен дезінфікуватися, очищатися і стерилізуватися. У разі уколів, порізів уражене місце повинно оброблятися дезинфікуючими препаратами. Майстер зобов’язаний змінити рукавички і вимити руки з милом, – говорить експерт.
Погляньте на стіну. Не бійтеся запитати у майстра про його освіту, вимагайте документальне підтвердження слів.
Іноді питати і не доводиться: у кабінеті показово висять дипломи, сертифікати, подяки.
Як обрати салон
Якщо з майстром все більш-менш зрозуміло, то як бути з салоном краси.
Адвокат радить звертати увагу на законність підприємства. У салоні на видному місці повинен висіти куточок споживача з певною інформацією.
Там повинні бути:
- реєстраційні документи;
- ліцензія;
- дозвіл від санітарно-епідеміологічної служби;
- правила надання послуг;
- види послуг;
- прейскурант цін;
- телефони органів контролю дотримання прав споживачів;
- перелік гарантійних зобов’язань перед клієнтом;
- книга скарг та пропозицій.
Також необхідно звернути увагу на фасад закладу. Там обов’язково повинні бути вказані:
- назва салону;
- ПІБ власника;
- режим роботи.
Якщо цих атрибутів немає, то краще обійти такий заклад стороною.
Процедури у салоні краси – це той же товар і якщо він зіпсований, ви в праві не платити. Пам’ятайте свої права і відстоюйте справедливість. А краще дотримуйтесь порад юриста і не звертайтеся до закладів із сумнівною репутацією.
Ангеліна Маліновська
ФОТО: Dreamstime.com