Протиотрута від пропаганди РФ на роки вперед: в МОН пропонують змінити підхід до вивчення історії

У Міністерстві освіти і науки пропонують змінити підхід до вивчення історії у закладах загальної середньої освіти.
Про це на своїй Facebook-сторінці повідомив міністр освіти та науки Оксен Лісовий.
Реформування історичної освіти
За його словами, МОН спільно з провідними істориками України розробило й затвердило Концептуальні засади реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти.
– Документ є рамковим, він визначає шляхи подальшого реформування історичної освіти і не вносить зміни в чинні накази МОН, модельні навчальні програми, підручники тощо. Надалі розробимо дорожню карту реформування історичної освіти та долучатимемо експертну спільноту на всіх подальших етапах упровадження змін, а вчителі отримуватимуть методичну підтримку, – написав міністр.
Концепція реформи історичної освіти
Лісовий додатково пояснив, навіщо потрібно реформування історичної освіти та що саме пропонується в межах Концептуальних засад.
Однією з цілей є формування загальноосвітнього україноцентричного курсу історії з позицій викликів сучасності. Можливими назвами для цієї дисципліни можуть бути Історія: Україна і світ або ж Історія України і світу.
– В умовах війни історичній освіті потрібно відповідати на політичні, економічні, соціальні та культурні виклики для консолідації української нації, – пояснив він.
За словами міністра, також потрібно відмовитися від неузгодженого представлення історії, коли учні, вивчаючи дотичні теми на різних предметах, не розуміють взаємозвʼязків і сутності історичних подій, явищ, процесів.
– Це дасть змогу представляти історію України та всесвітню як єдину хронологічну оповідь упродовж усього навчання. Що зі свого боку допоможе учнівству розуміти історію України в глобальному контексті, – написав Лісовий.
Окрім того, впровадження реформування історичної освіти допоможе усунути дублювання, перевантаження обсягом та дроблення очікуваних результатів навчання.
– Зараз навчальні програми спрямовано на вивчення учнівством надмірного за обсягом фактографічного матеріалу, – йдеться у дописі очільника МОН.
Не менш важливим є й те, пише Лісовий, що метою реформи є формування в учениць та учнів уявлення про світ “як єдине ціле, де всі елементи взаємопов’язані”. Міністр вважає, що важливо не зводити опрацювання навчального матеріалу до запам’ятовування окремих, здебільшого розрізнених, подій, а “заохочувати учнівство вникати в сутність проблеми, розвиваючи глибину, критичність, раціональність і доказовість мислення”. Це допоможе розвинути в школярок та школярів розуміння історичних контекстів, у яких існували окремі люди та цілі спільноти, каже міністр.
– Ці зміни – наша протиотрута від російської пропаганди на роки вперед. Формуючи українську ідентичність у дітей і показуючи їм історію через суб’єктність України у світі, ми виховуємо покоління, стійке до маніпуляцій та здатне критично осмислювати минуле та сьогодення, – написав він.
Міністр у дописі не уточнює, коли саме пропонується впровадити концепцію реформованої історичної освіти у школах.
Нагадаємо, раніше в МОН і Мінцифри спільно розробили комплексну програму Школа офлайн, метою якої стане підвищення якості та ефективності шкільного навчання в Україні.