Обов’язковий техогляд авто: які переваги впровадження та можливі побоювання

Оксана Доротюк
Оксана Доротюк

Мінінфраструктури оприлюднило для обговорення законопроект щодо зниження аварійності на дорогах і приведення українського законодавства у відповідність з європейським. Відтак Україні пропонуютьповернути обов’язкові регулярні техогляди транспортних засобів із 1 січня 2022 року.

Раніше в Україні існував обов’язковий техогляд автомобілів. В усіх категоріях траспортних засобів проводили технічний огляд, але впродовж багатьох років підрозділ Державтоінспекції (ДАІ) зловживали цим правом та перетворили дану перевірку придатності автомобільного транспорту на корупційну схему.

На той момент за 50 грн людина могла пройти перевірку, навіть не пред’являючи саме авто. Все це набуло масового характеру, що фактично нівелювало проходження техогляду. Тоді з ініціативи депутатів вирішити не вдосконалювати дану систему, а повністю відмовитись від неї.

Які існують побоювання

Наразі існує побоювання, що при поверненні обов’язкових техоглядів знову існуватиме та ж сама корупційна схема.

Якщо це буде нова структура, створена як пропонується законопроектом Міністерства інфраструктури, то чи не буде вона корупційним органом. В мене великі сумніви на даний момент, що дана схема не повториться, яка існувала в ДАІ.

Читайте: Їзда без страховки в Україні – розміри штрафів

В чому переваги впровадження

В Україні величезна кількість автомобілів, які не завжди відповідають нормам. При технічному огляді перевіряється загальний стан автомобіля, його основні елементи ходової частини, перевіряються освітлювальні елементи.

Наприклад, багато хто ставить на авто ксенонові фари, які перевищують допустимі норми освітлення дороги. Фактично при подібних фарах на декілька секунд водій зустрічного автомобіля засліплюється.

На цьому тлі стається досить багато аварій і довести цей факт, тобто засліплення фарами – неможливо, навіть при наявності відео-реєстратора.

Якість відео-реєстратора не дозволяє ні розпізнати номер автомобіля в темну пору доби, ні встановити той факт, що фари перевищують допустимі норми освітлення. Техогляд міг би вирішити це питання.

Крім того дана ініціатива підтримує впровадження обов’язкового встановлення на громадському транспорті тахографів. Це прилади, які вимірюють швидкість автобуса чи тролейбуса та можуть фіксувати час, який проводить водій за транспортним засобом.

Даний прилад у Європі вирішив проблему багатогодинного перебування водія за кермом, по 10-12 годин, що знижує нормальну працездатність.

Що робити з євробляхами

Питання так званих євроблях, які приїжджають до нас з віком більше 20 років, стосується в першу чергу питання законності перебування подібних автомобілів на території України.

Питання техогляду авто з-за кордону може вирішити так звана зелена карта, що перевірятиметься при в’їзді на територію України, де буде зазначено страхування даного авто та відповідність всім європейським нормам стосовно його стану.

Але потрібно одразу сказати, що зелена карта коштує достатньо дорого. Наприклад, якщо людина купує автомобіль за $1500, то $200 на рік потрібно витратити на зелену карту. Але той, хто купує собі подібний автомобіль навряд чи погодиться купувати цю зелену карту. Тому проблема з євробляхами залишається.

Щодо перспектив прийняття даного закону, повернення техоглядів, варто ставитись стримано. Адже звичка неконтрольованості та передвиборний період викличе невдоволення, що буде використовуватиметься для того, щоб якимось чином цю ситуацію викривити.

Необхідність проведення техоглядів є.

В Україні достатньо експертів аби провести якісний технічний огляд автомобілів. Проте неспроможність організувати антикорупційну структуру та відсутність серйозної інформаційної кампанії в суспільстві аби переконати громадян, що це необхідний крок — проблема.

Автор: Денис Монастирський, експерт програми реформування правоохоронної та судової систем Українського інституту майбутнього.

Денис Монастырский, Техогляд авто
Если увидели ошибку, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Загрузка

Помилка в тексті
Помилка