
Пройде зовсім небагато часу, і все те, що для нас в освіті було звичним (лекції, зошити, грифельні дошки), стане примітивним минулим.
Редактор інтернет-журналу про майбутнє освіти Edutainme Наталія Чоботар розповіла «Снобу» про те, які освітні технології незабаром до невпізнання змінять процес навчання.
1. Однією з найбільш революційних сучасних освітніх технологій є масові відкриті онлайн-курси (massive open online course – MOOC), які почалися в Стенфорді з Udacity і Coursera (в 2012-м) та з ініціативи MIT edX.
Я, наприклад, виросла у Кишиневі і не могла навіть мріяти про те, щоб, не виходячи з дому, слухати лекції викладачів світового рівня і отримувати за ці курси дипломи.
2. Наступна технологія – так звані великі дані.
Коли ви ставите в інтернеті параметри пошуку, весь світ, який є в онлайні, налаштовується на ваші параметри. В освіті цього поки немає. У комп’ютерних і мережних освітніх методиках можна зібрати і проаналізувати дані, наприклад, про мільйон кліків і бачити, з чим саме у людини виникають проблеми, де вона не розуміє; можна порівнювати її з іншими учнями; можна давати рекомендації щодо того, яким чином їй просувати навчання, можна вибудовувати персональні траєкторії.
3. Адаптивне навчання – це коли учень отримує на підставі великих даних рекомендації щодо змісту, процесу, методик та темпу навчання, коли для нього вибудовується освітня траєкторія. Всі комерційні онлайн-сервіси (наприклад, сайт з продажу квитків) нескінченно адаптуються під вас, тому що вони таким чином заробляють гроші. Те ж саме тепер можна робити і в освіті. Найвідоміший в цій області стартап Knewton бере будь-який контент (відео, гру, лекцію) і використовує величезну кількість різних метрик до цього контенту, щоб зрозуміти, як людина з нею взаємодіє. Як на сайтах є google analytics, так і адаптивне навчання – це такий аналітик для освіти. При цьому він не тільки збирає дані, але і переробляє їх і рекомендує студентові той контент, який буде для нього найбільш ефективним.
4. Навчайся, граючись: ще одна потужна нова освітня технологія – гейміфікація. Всі знають, що навчання через гру – найкраще, що можна придумати, так вчаться діти, все це давно доведено дослідженнями. Зміст гейміфікації – вичленувати з гри ігрові механіки, структуру і каркас і застосувати їх в неігровому контексті: наприклад, перетворити в гру миття посуду.
5. Інша методика, яка зараз набирає обертів, – змішане (гібридне) навчання, blended learning. Його сенс у тому, щоб поєднувати навчання за комп’ютером і спілкування з живим учителем. Завдяки тому, що можна індивідуально збирати курс з частин різних курсів, гейміфікувати, адаптувати, збирати дані і давати зворотний зв’язок, у змішаному навчанні є можливість збудувати по-справжньому індивідуальну освітню траєкторію і дати дитині управління своїм навчанням.