PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android

Люди не хочуть їздити на Lanos. Чому зібрались євробляхери під Кабміном

Мітинг евроблях проходить під Кабінетом Міністрів. Факти ICTV розповідають, чи масштабна акція, чому зібрались активісти та що вони вимагають.

Люди не хочуть їздити на Lanos. Чому зібрались євробляхери під Кабміном

Зараз активно підіймається питання про вирішення проблем з машинами на єврономерах. В Україні налічують близько 3 млн власників таких авто. Закордоном авто коштують дешево, власники знайшли як їх офіційно завозити в Україну, однак розмитнення іноді коштує дорожче за машину. Саме тому, водії їздять на нерозмитненому транспорті.

Сьогодні, 19 вересня, під Кабінетом міністрів України проходив мітинг автовласників на єврономерах. Факти ICTV побували на мітингу та дізнались, скільки людей зібралось та чого вимагає народ.

Хто мітингував

На акцію вийшла організація Авто Євро Сила, яка налічує близько 200 000 офіційних учасників. Та їх партнери – Союз перевізників України. За словами мітингувальників, сьогодні під Кабміном зібралось близько 2 тисяч осіб з усіх областей України:

– Сьогодні зібралось до 2 тис людей , велика кількість авто, 50 автобусів.

Збільшити вік, скасувати акцизу

Зокрема, голова громадської організації Авто Євро Сила Олег Ярошевич виокремив три питання, відповіді на які вони хочуть почути від міністрів:

    1. Терміновий розгляд правок до законопроектів № 8487 та № 8488.  Правок тільки зареєстрованих більше 150. Це унікальних випадок, коли до законопроекту долучилась велика кількість депутатів.
    2. Відповідь на питання про розподілення коштів на ремонт доріг. Гройсман розказує, що роботи ведуться, а люди сьогодні приїхали з різних кутків України і доводять, що роботи або заморожені, або не ведуться.
    3. Переглянути закон, який надає повноваження патрульним поліцейським зупиняти і перевіряти автомобілі, які суперечать законодавству. Хочемо, щоб цей законопроект надіслали на доопрацювання або просто відмінили голосування у ВР.

Нагадаємо, що законопроекти № 8487 та № 8488 зокрема передбачають зниження акцизи на транспорті засоби, а також знімають обмеження за екологічними нормами на оформлення реєстрації.

Також голова організації заявив, що активісти готові платити всі відповідні податки на розмитнення авто, якщо вік ввізних авто збільшать:

– Наша вимога – забрати із формули обрахунку платежів вік автомобіля. З іншим об’ємом платежів ми будемо погоджуватись – 20% ПДВ, 10% мита, 3% пенсійний фонд і 1,5% потреби на армію. Ми від них відмовитись не можемо.

Ярошевич наголосив, що вони вимагають скасування акцизи на автомобілі. Мовляв, акциза доречна тільки для алкоголю та тютюнових виробів:

– Акциз може бути запроваджений тільки до товарів, обіг яких забезпечує держава. Наша громада вважає, що на вживані автомобілі акцизи не можуть бути розповсюджені. Вони існували більше 10 років тому, коли захищали внутрішнього виробника – завод АвтоЗАЗ. Сьогодні завод вже не функціонує.

Омелян підтримав активістів

До мітингувальників вийшов міністр інфраструктури України Володимир Омелян. Зокрема, він запевнив, що проконтролює виконання вимог активістів. Омелян пообіцяв зайнятись питанням ремонт доріг:

– Пан Омелян – один із самих адекватних міністрів. Він виходить до людей, не боячись доносити свою позицію. Ми домовились, що будуть створені певні напрямки, щодо контролю якості ремонту доріг. Громадську позицію людей він врахував.

Читайте: Закон про євробляхи: Мінфін розкритикував нові ставки розмитнення Акциз до €300 і вік - чому комітет забракував закони про євробляхи Євробляхи в Україні: скільки авто пригнали чиновники - ЗМІ

Ні Lanos!

Один з активістів, Олег, що приїхав на мітинг на своїй “блясі” з Черкас запевнив, що акції будуть проводитись, допоки влада не прислухається до громади:

– Будемо збиратись ще неодноразово. Можемо привезти сюди всі 3 мільйони, якщо нас не почують. Розмитнення має коштувати не 3 тисячі євро, а хоча б 750.

Ми не за себе стоїмо, ми – за всю Україну. За те, щоб будь-хто міг купити собі машину за європейською ціні, а не їздити на Lanos, який на ходу розпадається, – прокоментував активіст, нарікаючи на занадто погану якість доріг до Черкас.

Затримуватись на декілька днів активісти не збираються – мітинг одноденний. Якщо Кабмін прийме правки до законопроекту та задовільнить вимоги мітингувальників, обсяг незаконно завезених та нерозмитнених авто в Україні почне спадати.

Не дивлячись на те, що мітинг був мирний, багато українців нарікають на власників евроблях. Зокрема, не секрет, що з появою великої кількості авто на єврономерах побільшала кількість ДТП на дорогах.

Я часто зіштовхувався з тим, коли деякі водії на євробляхах кидають свій авто на узбіччі, на проїзній частині, – каже водій із досвідом Леонід.

– В деяких водіїв авто виходить з ладу і вони кидають його просто посеред вулиці, створюючи затори. Більш того, дуже часто був свідком неадекватної поведінки водіїв на дорозі, коли вони своїми діями спричиняли небезпечні ситуації. Можливо просто треба перевіряти стан тих авто, які ввозяться в Україну з-за кордону, бо багато з того, що везуть – звичайний мотлох.

Євробляхи – це переважно машини 90-х та більше років випуску. Вони часто ламаються на дорогах, призводячи до заторів, їх несправності є причинами ДТП.

Лілія Ященко

 

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.
Завантаження...
Завантаження...

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка