Укр Рус

Критерії оцінки зловживань на ринку цінних паперів повинні бути переглянуті

Критерії оцінки зловживань на ринку цінних паперів повинні бути переглянуті

Про це йшла мова на форумі Імплементація acquis ЄС: зловживання ринком і сквіз-аут, організованому Асоціацією Українські фондові торговці.

Глава ради асоціації Українські фондові торговці Сергій Антонов заявляє, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку України побила рекорди за кількістю порушених справ з маніпулювання. При цьому, при порушенні справ часто використовується ціна закриття торгів, актуальна 3-5 років тому.

–  Ми отримуємо сигнал – нам не потрібно, щоб ви працювали – нам потрібно, щоб ви мучилися. Ринку акцій в Україні сьогодні немає. Якщо справедливу біржову ціну встановити неможливо, як можна тоді встановити маніпулятивну ціну? Регулятор вдає, що в Україні все добре. Замість того, щоб регулювати суспільні компанії, вони регулюють непублічні. Такі дії призводять до того, що в Україні за 4 роки за допомогою інструментів фондового ринку замість припливу відбувається відтік капіталу, і ця цифра – 6 млрд грн. Том у є дві причини – тотальна неліквідність і відсутність зрозумілих цін. Багато угод відправляється регулятору у вигляді звітності, а потім більшість учасників повинні пояснювати походження ціни. Є закріплені цінові орієнтири, які в більшості випадків застаріли. Є випадки, коли остання ціна зафіксована 3 місяці тому, а є такі, де і три роки тому. Це не дає ринку нормально функціонувати, – пояснив він.

Він також зазначив, що сьогодні в Україні налічується понад 10 тисяч емітентів, в той час як реально торгується тільки близько 300. Для порівняння, в Китаї близько 6 тисяч емітентів.

Зараз дивляться

Нагадаємо, в минулому році була імплементована європейська процедура сквіз-аут, яка є новим інститутом українського законодавства. Паралельно відбувається впровадження європейських норм щодо санкцій за зловживання ринком, і зараз готуються зміни до законодавства.

Обидва питання, і сквіз-аут, і зловживання ринком – є предметом критики за якістю законодавчих змін як з боку практиків, так і з боку вчених.

Учасники форуму зійшлися на думці, що регулятор не встигає за процесами, і ринок на собі відчуває таке запізнення через застосування до його учасникам необгрунтованих санкцій як з боку регулятора так і з боку правоохоронних органів, а так само через норми профільного законодавства, які вільно трактуються державними органами через наявність в них істотною правової невизначеності.

НКЦПФР
Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Завантаження

Помилка в тексті
Помилка