
Побоюючись стрибка цін, покупці розбирають елітний алкоголь, ювелірні прикраси та побутову техніку.
Мережі скористалися ажіотажем і спішно переглядають ціни. «Я вдруге за день міняю цінник. Але ви ще встигнете взяти холодильник за старою ціною, поки я покурю», – багатозначно сказав журналісту «Капіталу» продавець столичного магазину мережі «Фокстрот. Техніка для дому». Отримати коментар співвласника мережі Валерія Маковецького вчора не вдалося.
Пожвавлення має ситуативний характер, попереджають експерти, і наступного року роздріб чекає обвал продажів.
Цього року новорічні розпродажі в мережах, які торгують побутовою технікою і електронікою, почалися на тиждень раніше звичайного, повідомляє керівник групи управління асортиментом мережі «Ельдорадо» В’ячеслав Склонний. «З 12 до 18 грудня реалізували практично вдвічі більше техніки порівняно з аналогічним періодом минулого року», – констатує він.
Читайте: Лавров: Обама «вбив» мирний сценарій
«Деякі ресторани намагаються закупити більше імпортної алкогольної продукції, тому в першій половині грудня продажі зросли на 10% порівняно з аналогічним періодом минулого року», – розповідає директор дистриб’юторської компанії «Вітіс Груп» Сергій Мазур.
Активніше українці стали купувати і ювелірні прикраси: продажі зросли на 10% порівняно з іншими місяцями цього року, констатує власниця мережі Zarina Наталія Нетовкіна. «Але до рівня продажів минулого року ще далеко», – зітхає вона.
Співвласник компанії Zeebra (мережа товарів для дому Butlers, аксесуарів Six та I am, косметики Glossip, одягу Peacocks) Дмитро Єрмоленко розповідає, що продажі товарів для дому з початку грудня зросли на 18% порівняно з аналогічним періодом 2013 року, порівняно з листопадом вони збільшилися у 2,5 раза», – додає він.
Покупці віддають перевагу товарам, придбати які вони планували раніше, каже експерт Дмитро Єрмоленко. «У деяких випадках споживачі готові позичити суму, якої їм не вистачає на придбання потрібної продукції», – додає експерт. Він пояснює, що саме тому, наприклад, продаж в магазинах одягу не зростає. Зате продаж телевізорів, а також великої побутової техніки: холодильників, пральних машин б’є рекорди.
Рік у рітейлерів був важкий: під впливом девальвації купівельна спроможність українців знижувалася. Тому мережі не забули скористатися різким стрибком попиту. Наприклад, середні ціни на побутову техніку та електроніку з початку грудня піднялися на 5-15%, а ювелірні прикраси подорожчали на 5-7 %.
Хороші передноворічні продажі – це непоганий шанс для рітейлерів поліпшити фінансовий стан перед непростим наступним роком. Ювелірні прикраси зростуть в ціні ще на 10%, а побутова техніка і електроніка – на 10-15%. Багато українців, ймовірно, відмовляться купувати товари за такими високими цінами. Рітейлери закриють неприбуткові торгові точки і переглянуть асортимент на користь недорогої продукції.