PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android
Автор: Олександр Мусієнко

Операція Об’єднаних сил: чому зміна назви нічого не вирішує

Після підписання закону про реінтеграцію Донбасу замість АТО буде діяти операція Об’єднаних сил. Проте, зміна назви “АТО” на якусь іншу в існуючих умовах нічого кардинально не змінює.

Слід зазначити, що Збройні Сили України виконували свої бойові завдання в районі проведення АТО і до моменту ухвалення нового Закону. Поняття, що пропонуються Законом України “Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях”, як то “здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації безпосередньо у Донецькій та Луганській областях” лише погіршують існуючу ситуацію.

Читайте:  АТО завершується. На Донбасі починається новий етап – Муженко

Створення ще одного об’єднаного штабу із посадою командувача, лише заплутає існуючу ієрархію військового управління.

Справа в тому, що ще у 1992 році був ухвалений Закон України “Про оборону”, чинний на сьогодні. У вказаному нормативно-правовому акті чітко по пунктах докладно розписаний план по дії кожного органу державної влади та військового управління по відсічі збройної агресії.

Відтак, жодні інші Закони просто непотрібні, а необхідно виконувати те, що є, бо правових актів більш, ніж достатньо.

Так, наприклад, ст. 8 Закону України “Про оборону” передбачає, що “для забезпечення стратегічного керівництва Збройними Силами України іншими військовими формуваннями та правоохоронними органами в особливий період може створюватися Ставка Верховного Головнокомандувача, як вищий колегіальний орган воєнного керівництва обороною держави у цей період”.

Читайте: Закон про реінтеграцію Донбасу набув чинності: головні зміни

Тобто, механізм для військового керівництва у випадку війни є передбаченим, і вжиття усіх необхідних заходів для відсічі збройної агресії. І виникає запитання, чому за роки війни не виконані вимоги діючого Закону “Про оборону”?

А відповідь, як на мене, проста – небажання брати відповідальність. Звідси і окозамилювання у вигляді появи так званого закону “про реінтеграцію”, жонглювання поняттями, створення нових структур управлінь, штабів, посад.

Читайте: Закон про реінтеграцію Донбасу: чому зараз та основна мета

На жаль, це все робиться лише з метою імітації “бурхливої діяльності”, ухвалення тих чи інших рішень, пов’язаних з відсіччю агресії та безпосереднього військового керівництва, як це передбачено Конституцією і законодавством України, створення нових посад і штабів цьому добре сприятиме, бо в разі необхідності легше буде знайти “крайнього”.

Читайте: Миротворча місія: значення для України та загрози

Автор: політичний експерт, керівник Центру військово-правових досліджень

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка