PHNjcmlwdCBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1pZD0iMTMxOSIgZGF0YS1vdXRzdHJlYW0tZm9ybWF0PSJmdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1zaXRlX2lkPSJGYWt0eV9GdWxsc2NyZWVuIiBkYXRhLW91dHN0cmVhbS1jb250ZW50X2lkPSJmYWt0eS5pY3R2LnVhIiBzcmM9Ii8vcGxheWVyLmFkdGVsbGlnZW50LmNvbS9vdXRzdHJlYW0tdW5pdC8yLjExL291dHN0cmVhbS11bml0Lm1pbi5qcyI+PC9zY3JpcHQ+
Автор:Катерина Одарченко

Чи варто вірити передвиборчим рейтингам кандидатів

Без заперечень, соціологічні дослідження вкрай важливі для правильного процесу політичного консалтингу та комунікації. Як кількісні (опитування), так і якісні (фокус-групи), інноваційні – панелі, BigData, проте, вони є досить дороговартісні, та, зазвичай, вкрай конфіденційні, адже на основі них пишеться тактика та основні меседжи кампанії.

Хто за це платить

Такі дослідження проводяться на основі контрактів замовниками. Але часто викладаються у відкритому доступі. Інколи використовуються як форми впливу, для демонстрації лідерства першого кандидата чи партії, актуалізації проблем.

Також дослідження публікують міжнародні фонди, що мають політичне спрямування. Таким чином вони налагоджують відносини з партіями (хоча реально не всі частини відкрито публікуються), збирають дані для себе та країн-донорів.

Читайте: Президентські перегони 2019: хто має шанси на перемогу

Інколи компанії включають політичні питання в соціологічні дослідження для власного піару, але, зазвичай, це висвітлення актуального питання та передача даних для медіа.

В рейтингах, які зараз досить часто публікуються, важливо розуміти, як ставилось запитання респонденту (виборцю). Наприклад, чи показники від всіх виборців чи тільки від тих, хто визначився.

Часто щодо одного й того ж самого кандидата одночасно дають дані, що в нього 12% і 8% рейтингу. Така різниця зумовлена наступним: 8% – ті, хто точно прийде на вибори й визначився, а 12% – від усіх. При цьому обидва показники будуть правильні.

Методологічно у великих дослідженнях, по 100-200 сторінок, які є дуже докладними, де є дані другого вибору, анти-рейтингу, рейтингу, довіри, лояльності, переходів між партіями, можна вже розкладати матриці та будувати тренди.

А просто дивлячись на соціологічні рейтинги, крім агітаційного ефекту, ефекту мобілізації, роботи з інвесторами, роботи внутрішньої структури, іншої функції в цих даних немає.

Читайте: Фаворити президентської кампанії: чия стратегія спрацює на виборах

Наприклад, рейтинг Тимошенко видно як з внутрішніх, так і з відкритих досліджень, а от рейтинг Гриценка різний в дослідженнях. Так само, як і рейтинги Аграрної партії.

Тут мова може йти або про контракти, або про певну медійність малих партій та кандидатів. Також дані досліджень показують інвесторам, коли хочуть залучати капітал, проте інвесторами треба бути вкрай уважними, й краще проводити свої власні дослідження.

Автор: Катерина Одарченко, політтехнолог, партнер компанії “SIC Group Ukrainе”, Member of International association of political consultants (IAPC).

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка