Більшість кандидатів використали однакові політтехнології, проте жоден з них не скористався фандрайзинговою передвиборчою кампанією. Хоча для Зеленського вона могла б мати феєричний успіх та рекордні показники.
Уважно спостерігаючи за перебігом агітаційної роботи кандидатів, я помітила одні й ті самі принципи роботи абсолютно у всіх.
Виникло питання, чому нові кандидати, які кричать про чесність, прозорість, непідвладність олігархам, не використовують потужний інструмент, яким так вдало користуються американці?
Мова йде про політичний фандрайзинг. Це процес залучення грошових коштів та інших ресурсів (людських, матеріальних, інформаційних тощо), які організація не може забезпечити самостійно та які є необхідними для реалізації певного проекту або діяльності в цілому.
Скептики та прихильники стандартних технологій, скажуть, що українці не готові до політичного фандрайзингу, адже в державі війна і криза.
Я з ними абсолютно не згодна і контрагументом є показник того, як українці за лічені місяці з руїни підняли армію, перетворивши її на конкурентну світовим державам.
Саме політичний фандрайзинг може допомогти українським політикам розірвати рокове коло з олігархами та спонсорами, які в обмін на гроші для передвиборчої кампанії забирають свободу дій та вибору, відстоюючи власні комерційні інтереси.
Політичний фандрайзинг у 2012 році допоміг Бараку Обамі зібрати для своєї кампанії рекордну суму понад $700 млн та залучити до роботи у свої штаби понад двох мільйонів осіб, значну частину яких становили волонтери.
Саме завдяки фандрайзинговим зборам коштів онлайн, Обама не лише отримував фінансування, але й на пряму контактував зі своїм виборцем. Що у останнього викликало відчуття участі у процесі вибору і доводило те, що основною владою у державі є народ.
Ця компанія є дійсно хрестоматійною. Люди об’єднувались навколо творення президента не тільки внесками по $5, а й фізичною роботою, готуючи сендвічі або розвозячи на власній машині поліграфію. Вони творили власну історію.
Українці – дивовижні люди і свою національну свідомість більшість вже довела, підтримуючи армію і наразі борючись за гідного президента. Вони здатні зробити диво і повторити феномен Обами в Україні.
Для цього довіра до кандидата та його впізнаваність має бути високою. Така фандрайзингова кампанія могла б допомогти деяким новим кандидатам, які є достойними, проте непрохідними. Зокрема, Володимиру Зеленському, довести свою незалежність, про яку він так часто говорить.
Попереду вибори до Верховної Ради, і, я гадаю, що час політичного фандрайзингу прийшов.
Раджу всім новим політичним силам та громадським організаціям задуматися над можливістю бути незалежними. І завдяки фандрайзингу – чесним і прозорим шляхом прийти більшістю до влади, де будучи незалежними почати втілювати низку потрібних реформ і законів, які роками розроблені і припадають пилюкою в комітетах.
Ми Нео Лідери, можливо об’єднавшись з однодумцями спробуємо повторити феномен Обами, проте це не головна наша ціль.
Ми не борці за все хороше, проти всього поганого. Ми маємо чіткі стратегічні програми розвитку Україна Нео на найближчі п’ять років і розуміємо, що об’єднавши зусилля з новим президентом і урядом, ми зможемо здійснити прорив з третього світу в перший за 10-20 років.
Результати показати за перші п’ять років, у вигляді створення великої кількості нових робочих місць з світовою заробітною платою, піднявши впізнаваність України і залучивши інвесторів.
Для цього нам потрібна фандрайзингова підтримка українців, бажання президента та уряду вести діалог і спільно працювати над проектами. Вірю, що завдяки підтримці українців, нам вдасться це зробити.
Автор: Ольга Йосипчук, політолог, фандрейзер, засновник ГО НЕО Лідери.Автор: Ольга Йосипчук, політолог, фандрейзер, засновник ГО НЕО Лідери.