Росія витратила 69 млн євро на пропаганду проти Румунії та Болгарії

Росія запустила пропагандистську кампанію проти Румунії та Болгарії, витративши на ці цілі близько €69 млн.
Про це повідомляє Novinite, посилаючись на дані групи болгарських фахівців із кібербезпеки BG Elves.
Пропаганда РФ проти Румунії та Болгарії – що відомо
Так, метою російської кампанії було просування ультраправих наративів у суспільстві обох країн.
BG Elves з’ясували, що кошти перераховувалися невеликими транзакціями €5 тис. кожна.
У розпорядженні групи опинилися документи, що пов’язують ці грошові потоки з компаніями та приватними особами, які працюють як у Болгарії, так і в Румунії, з чіткою метою маніпулювання громадською думкою.
Болгарські експерти відзначили складність схеми, що діяла роками, а її джерела можна простежити ще з 2010-го.
BG Elves докладно описали структуру російських систем для маніпулювання, які підтримують орендовані сервери в Нідерландах і Німеччині. Вони вказали на одну конкретну компанію Adnow, яка відігравала значну роль у поширенні пропаганди та реклами суперечливого змісту.
Ці рекламні тези просувають нібито сенсаційні й оманливі заяви про здоров’я, спрямовані на вплив на громадськість за допомогою складних алгоритмів та інструментів відстеження.
Болгарські спеціалісти з’ясували, що Adnow використовує системи, що збирають і профілюють користувачів на основі контенту, який вони споживають, створюючи дуже детальні профілі з такою інформацією.
Завдяки цьому російська маніпулятивна реклама успішно адаптується та накладається на авдиторію, яка її споживає.
