Укр Рус

Катастрофа А320 в небі над Єгиптом: всі версії (ВІДЕО)

Катастрофа А320 в небі над Єгиптом: всі версії (ВІДЕО)

Авіакатастрофа в Єгипті. Вдруге за останній рік. Поки фахівці теракт не підтверджують. Але відомо, що перед трагедією датчики зафіксували у салоні задимлення. А падав він так, ніби сталася розгерметизація салону.

Подробиці у сюжеті ФАКТІВ ТИЖНЯ з Оксаною Соколовою.  

О 23:09 літак авіаліній Egyptair вилетів з паризького аеропорту Шарля де Голя – у напрямку Каїра. За дві – лайнер входить у повітряний простір Греції. І виходить на зв’язок з місцевими диспетчерами. За 20 хвилин чергова – рутинна – перевірка зв’язку. Наступну спробу зв’язатися з літаком греки здійснять о пів на третю ранку. На той момент він вже перетинає єгипетський повітряний простір. Та капітан цього разу мовчить. А ще за 11 хвилин Airbus взагалі зникає з радарів.

Зараз дивляться

Останнє, що зафіксували датчики – лайнер знаходився на висоті одинАдцяти кілометрів. Потім різко розвернувся вліво й став падати – обертаючись довкола своєї осі.  

Серед пасажирів – бізнесмени, дипломати, студенти. В готелі поблизу паризького аеропорту результатів пошуків зі слізьми на очах чекають родичі тих, хто купив квиток на  зловісний рейс.  

Крім пасажирів на борту перебувало десятеро членів екіпажу. Серед яких і стюардеса Самар Езельдін. На її сторінці в Фейсбук – користувачі соцмереж несподівано розшукали ось таке фото. Опубліковане іще два роки тому. 

Тож містика чи банальна помилка екіпажу? В компанії Egyptair версію про те, що літак міг впасти з вини пілотів, навіть не розглядають. Кажуть льотчики – досвідчені професіонали. Капітан зокрема налітав понад 6 тисяч годин. 

Микола Марченко – пілот першого класу з 30-річним стажем. На його думку, єгипетський літак міг так різко впасти лише внаслідок розгерметизації салону. Це, зокрема, можливо через удар блискавки. Однак, погода, за даними синоптиків, не віщувала біди. А значить розгерметизацію могло спровокувати щось інше. Що саме – питання до фахівців.   

Микола Марченко:

– На этой высоте мгновенное разгерметизация происходит лишь в одном случае – взрыв внутри герметичной кабины.

За декілька хвилин до втрати звязку з лайнером на борту спрацювали датчики диму. Це показують дані так званої адресно-звітної системи авіаційного зв’язку. Спершу детектор увімкнувся в туалеті, а потім і в радіоелектронному відсіку. Невідомо тільки – чому про це не повідомив пілот? 

Микола Марченко:

 – Поэтому я приближаюсь к тому что надо рассматривать вопрос теракта.

До версії теракту схиляється і єгипетська влада. Єгиптяни підозрюють: бомбу на борт міг пронести смертник. В свою чергу деякі американські експерти – не виключають:  вибухівку могли закласти і в іншій країні. Адже, за кілька днів до аварії лайнер здійснював рейси в ненайбезпечніші Ерітрею й Туніс.

Аналізуючи ситуацію, ймовірність теракту значно вища, ніж технічні причини аварії.

Щоправда, американська  розвідка, аналізуючи дані супутника, не підтвердила, що на борту дійсно пролунав вибух. Окрім того, організатори таких злочинів – для більшого ефекту – зазвичай одразу оголошують про свою причетність до скоєного. Як це недавно було у випадку з катастрофою російського літака. У жовтні терористи підірвали лайнер з туристами в небі над Синаєм. Загинуло 224 людини. А вже – за кілька годин відповідальність за це взяв на себе місцевий осередок ІДІЛ. 

Пролити світло на справжні причини аварії мали б дані з бортових самописців. Та пошуки уламків досі тривають. Поки вдалось знайти лише частини тіл і деякий багаж. //Андрій Борис, ФАКТИ ТИЖНЯ

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Завантаження

Помилка в тексті
Помилка