PCEtLSDQndC1INC00L7QsdCw0LLQu9C10L3QsCDRgNC10LrQu9Cw0LzQvNCwIGZ1bGxzY3JlZW4gLS0hPg==
ФАКТИ iPad / iPhone ФАКТИ Android
Микола Щербина
Автор: Микола Щербина

Вартість авіаквитків: як знизити ціну і поліпшити транспортний потенціал України

28 листопада в аеропорту Бориспіль відбулося засідання транспортного комітету Верховної Ради.

На ньому були присутні 26 народних депутатів, директор Борисполя Павло Рябікін, президент авіакомпанії МАУ Євген Дихне, різні працівники галузі та експерти у сфері транспорту.

Обговорювали, як налагодити авіасполучення в Україні та зробити квитки на авіаперельоти дешевшими, а також повноцінно реалізувати транзитний потенціал України.

Всі прекрасно знають, яке в України вигідне територіальне положення. З давніх-давен тут проходили найважливіші торгові шляхи. Ми перехідний рубіж між Європою та Азією, між Туреччиною, Скандинавією та Прибалтикою. Наша країна і зараз має величезний потенціал будувати свою економіку на транзиті – сухопутному, морському, трубопровідному і, звичайно ж, авіаційному, – розповідає виконавчий директор Української авіатранспортної асоціації Микола Щербина.

З останнім (втім, як і з усім іншим) у нас проблеми. По-перше, через агресію Російської Федерації українські літаки змушені облітати територію РФ та окуповану територію України.

Читайте: Керівництво аеропорту Київ розглядає можливість подовження ЗПС

В авіакомпанії Міжнародні авіалінії України (МАУ) через обльоти вже скорочують рейси за східним напрямком. Компанії вони просто невигідні. На один тільки рейс до Пекіна витрачається на обліт $30 тис.

Бориспіль

По-друге, існування в Україні акцизів на авіаційне паливо, якого, хочу підкреслити, немає ніде в Європі. Через це українським літакам дешевше заправлятися за кордоном, ніж у себе на батьківщині.

По-третє – ключове – відсутність хабового аеропорту (великого міжнародного аеропорту, який виконує роль транспортного вузла для пересадки пасажирів та товарів).

Читайте: Ручна поклажа МАУ: що можна і заборонено провозити на борту

З чотирьох сторін ми оточені потужними конкурентами – це аеропорти Мінська, Варшави, Москви та Стамбула. У нас же замість того, щоб розвивати хабову модель, уряд не може хоча б скасувати абсурдний акциз.

Я особисто передав законопроекти, серед яких наполеглива пропозиція скасувати акциз. До слова, роблю це вже не вперше, до цього кілька разів подавав пропозицію до Міністерства інфраструктури, але реакції досі не було.

Вартість авіаквитків: як знизити ціну і поліпшити транспортний потенціал України

Для реалізації транзитного потенціалу України потрібен хабовий аеропорт. Найкраще для цього підходить Бориспіль. Він на пару з МАУ, навіть за повного ігнорування держави, реалізує 8 млн перевезень пасажирів на рік. Плюс поповнює бюджет України, створює робочі місця, розвиває галузь у цілому.

Але для його конкурентоспроможності потрібно скасувати акциз на паливо. Реалізувати 0% ПДВ на внутрішні перельоти. Компенсувати авіакомпаніям вартість обльотів РФ (як це роблять грузинська влада або ж кіпрська). Тоді квитки для українців стануть дешевшими, а через Україну (і в Україну) літатиме більше іноземних громадян.

Маю надію, що обговорені під час засідання ініціативи все-таки будуть розглянуті представниками влади. Українській державі та українському народу це дуже необхідно.

Автор: Микола Щербина, виконавчий директор Української авіатранспортної асоціації.

Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Вгору Вгору
Вверх

    Знайшли помилку в тексті?

    Помилка