Укр Рус

Авіакатастрофа в Росії: чому загорівся літак Superjet

Авіакатастрофа в Росії: причини

Пожежа в московському аеропорту Шереметьєво – горів літак Superjet 100 компанії Аерофлот. Вогонь був скрізь. Спочатку на крилах, де розташовані паливні баки. Потім полум’я охопило задню частину літака. Салон наповнився густим чорним димом. Це те, що побачили зсередини пасажири літака.

Лайнер вилетів з московського аеропорту Шереметьєво до Мурманська. Але рейс пішов не за планом. Superjet злетів о 18:02. Та вже через 8 хвилин раптово змінив курс. Літак зробив велике коло. Але на посадку зайти не вдалося. Далі ще одне коло і лайнер о 18:30 за московським часом сідає на посадкову смугу. Три рази підстрибує. За кілька секунд спалахує пожежа.

Нарешті, літак зупиняється. Евакуація можлива лише через носову частину. Врешті решт половина літака вигоріла вщент. Російська влада спочатку буде говорити тільки про тих, хто вижив. Замовчуючи справжню кількість жертв. Те ж саме і на російських телеканалах. Відчуття, ніби щось знають, але намагаються приховати.

Зараз дивляться

Але згодом приховати справжні масштаби трагедії стало вже неможливо. Загинула 41 людина. Вижити вдалося тим, хто сидів у передній частині літака. Пасажири, починаючи з 11 ряду, майже всі загинули. Окрім п’яти, які потрапили до лікарень з опіками. З екіпажу не вибрався з літака один стюард.

Що ж трапилося з літаком, який виконував рейс Москва-Мурманськ? Перша зачіпка – це блискавка. Вона періодично влучає практично в кожний великий комерційний літак і зазвичай без серйозних наслідків. Та у випадку із російським Superjet все пішло не так.

Чи могла  блискавка завдати критичних пошкоджень лайнеру? Експерти говорять, що через це у літака могло відмовити електронне обладнання. До того ж, пілоти могли б прийняти рішення обійти грозові хмари і не проходити через райони інтенсивності.

Про технічні проблеми пілот повідомляє диспетчеру Шереметьєво. Це підтверджують розшифровки бортового самописця літака , який знайшли після аварії. Але  пального в баках під зав’язку, сідати небезпечно. Зазвичай, пілоти ще деякий час  залишаються у повітрі, аби максимально використати пальне. Але Superjet цього не робить і йде на посадку.

Чи не найбільшу помилку видно у момент приземлення, де літак тричі підстрибує і спалахує. Якраз в цей момент і могла трапитися ситуація, яка спровокувала пожежу та жертви. Саме через сильний удар під час посадки  могла бути пошкоджена паливна система.

Експерти вказують ще на одну можливу причину невдалої посадки. Справа може бути в самому командирі літака, у якого було на 100 годин в повітрі менше, ніж дозволяється. Тобто, він мав би налітати 3-5 років другим пілотом, щоб стати командиром.

Читайте: Авіакатастрофа у Шереметьєво: постраждала українка – у тяжкому стані

Російська ж влада, говорячи про причини авіакатастрофи, поки що акцентує увагу на помилці пілотів. Що ж до великої кількості жертв, то звучать звинувачення на адресу самих пасажирів –  нібито пасажири бізнес-класу почали діставати валізи з полиць, заважаючи виходити іншим.  Щоправда, ті, хто врятувався, це спростовують.

Не говорять у російському телеефірі і про можливу недосконалість самого літака Superjet 100, який виробляється в Росії авіаконцерном Sukhoi. Москва навіть не стала призупиняти експлуатацію цього літака на час розслідування. Попри те, що в світі така практика існує.

Близькомагістральний Superjet  планувався як відповідь американським,європейським та українським літакам такого ж класу. Літак зовсім новий. Свої комерційні рейси розпочав у 2011 році. В найбільшій он-лайн базі з авіабезпеки  зафіксовано понад 15 позаштатних ситуацій за участю Superjet.  

Superjet вже зажив дурної слави. І все через постійні несправності та дефіцит запчастин. Літаки поки ще експлуатують у Мексиці,  Казахстані та Таїланді. Натомість Ірландія, Вірменія, Індонезія та Лаос вже призупинили їх використання.

Авіакатастрофа в Росії: чому загорівся літак Superjet

Після трагедії в Шереметьєво цього тижня почали спливати факти, які просто шокують. У 2010 році слідчі прокуратури виявили, що у інженерів, які збирали ці літаки, був 21 підроблений диплом про вищу освіту. Після більш ретельної перевірки виявили ще 50 фальшивих документів. Superjet створювали  у рекордно короткі строки. І це не могло не позначитися на технічних характеристиках літака.

Чи дізнається світ, що ж насправді стало причиною авіакатастрофи – велике питання. Вже висувають версії, що все спишуть на помилки пілотів – мовляв, це буде менш збитково для іміджу Superjet та взагалі для Росії. Тим паче, що власник компанії, яка виробляє Superjet – Сергій Чемезов та господар аеропорту Шереметьєво Аркадій Ротенберг – це люди, які входять до найближчого оточення Володимира Путіна. І будь-який удар по їхній репутації може завдати шкоди й іміджу господаря Кремля.

До слова, Факти ICTV розповідали про те, що у Шереметьєво перевіряють відео зі співробітниками, які жартували над авіакатастрофою SSJ-100.

Авіакатастрофи, Росія, Шереметьєво
Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Завантаження

Помилка в тексті
Помилка