Укр Рус
Потребує перевірки
, редактор стрічки

Санкції США завдали проблем експорту арктичної нафти Росії – Reuters

Російська арктична нафтова галузь відчуває проблеми через санкції США – Reuters
Фото: Getty Images

Масштабний арктичний нафтовий бізнес Росії зіткнувся з серйозними перебоями через санкції США щодо тіньового флоту і сховищ, що призвело до зупинки поставок сирої нафти, яку раніше розкупили азіатські покупці.

Про це пише Reuters із посиланням на три джерела, знайомих з питаннями логістики.

Арктичний видобуток нафти РФ під питанням через санкції

Санкції, оприлюднені в п’ятницю, є найжорсткішими з усіх, що були введені проти російського нафтового сектору і спрямовані проти найбільших виробників Газпром нефть і Сургутнефтегаз, а також 183 суден, які відвантажували російську нафту.

Зараз дивляться

Три джерела, які говорили з Reuters на умовах анонімності, повідомили, що всі три російські арктичні нафтові родовища – Новий порт, АРКО і Варандей, з видобутком близько 300 тис. барелів на добу зіткнулися з перебоями в роботі.

Судна та інфраструктура, необхідні для російського нафтового бізнесу в Арктиці, на який припадає десята частина експорту нафти морським шляхом, є унікальними, сказали два джерела.

Як пояснює Reuters, нафта з терміналів Новий порт (Газпром нефть), де температура може сягати -55 °C, терміналу АРКО з морської платформи Приразломная і терміналу Варандей з Тимано-Печорських родовищ (Лукойл) доставляється спеціальними суднами льодового класу до плавучих сховищ Умба і Кола поблизу Мурманська.

Потім її вивантажують на більші судна – Афрамакс або Суецмакс, які можуть перевозити 100—140 тис. тонн, порівняно з 30 тис. тонн на менших суднах, – для відправки на міжнародний ринок.

Наразі під санкції США потрапили як Умба і Кола, так і більше десятка малих танкерів, які використовуються як човникові постачальники нафти з родовищ.

За даними LSEG, щонайменше 15 танкерів, які потрапили під санкції США в п’ятницю, зокрема Штурман Щербінін, Михайло Ульянов і Ауліс, були активно залучені до транспортування російських арктичних сортів протягом останніх двох місяців.

Менші танкери-шатли були розроблені для роботи в північних морях і мають специфічну конструкцію, що дозволяє їм завантажувати більше нафти без шкоди для кільового просвіту.

– Немає можливості швидко їх замінити. Нічого подібного не можна купити деінде. Судна були спеціально побудовані для цих проєктів, – сказало Reuters одне з джерел.

Це може залишити Росію з мільйонами барелів непроданої нафти в сховищах, кажуть джерела агентства. За словами одного з них, обмеженість потужностей для зберігання на всіх трьох проєктах означає, що кілька тижнів перебоїв із завантаженням можуть призвести до скорочення видобутку.

Газпром нафта, яка видобуває на родовищах АРКО і Новий порт, також була безпосередньо додана до пакету санкцій США, хоча Лукойл, який видобуває на Варандеї, під санкції не потрапив.

Читайте також
США намагаються не дати створити РФ комплекс із виробництва скрапленого газу в Арктиці – WSJ
Ключовий проєкт Путіна. США намагаються зірвати будівництво Арктик СПГ 2 в Арктиці – WSJ

Азійський обхідний шлях для Росії

Новий порт і Варандей користуються популярністю серед нафтопереробників у всьому світі завдяки своїй високій якості – обидві нафти легкі, з вмістом сірки 0,1-0,4%.

Арктичні сорти, які до запровадження ембарго ЄС у 2022 році купували нафтопереробні заводи на північному заході Європи, останнім часом розкуповують переробники в Індії та Китаї.

– Ціни на легкі арктичні сорти нафти з Росії були вищими за верхню межу цін (G7) через їхню преміальну якість, – повідомило одне з джерел, знайоме з угодами на індійському нафтовому ринку.

Однак Індія і Китай продемонстрували, що вони не готові приймати нафту, яка надходить з танкерів, що потрапили під санкції, і почали шукати заміну російській нафті.

Відсутність російських арктичних сортів нафти на ринку, ймовірно, призведе до зростання цін на флагманську американську нафту WTI, яка також є легкою, сказав один із трейдерів на азійському нафтовому ринку.

Індія скоротила закупівлю американської нафти після того, як кілька років тому почала викуповувати дешеві російські барелі з ринку, але джерело на одному з індійських нафтопереробних заводів повідомило, що його компанія розглядає можливість закупівлі більшої кількості американської нафти.

Читайте також
Данія попередила про зростання військової напруги в Арктиці через дії РФ
Данія - прапор

РФ без експорту та імпорту власної нафти

Як вказує Reuters, оскільки всі обсяги нафти з арктичних проєктів призначені для експорту, не існує жодної логістичної системи для її подавання в російську внутрішню нафтопровідну систему.

– Це означає, що якщо не буде покупців на ці сорти нафти, обсяги доведеться зберігати в плавучих сховищах або Газпром нефть буде змушена скоротити видобуток на обох проєктах, – сказали джерела інформагентства.

Одне з джерел повідомило, що, хоча існує можливість відправити частину поставок цих сортів морем на деякі нафтопереробні заводи на півдні Росії, це може бути дорого і обмежено за обсягами.

Постачання нафти з Варандейського терміналу Лукойлу технічно можна було б відвантажувати безпосередньо з терміналу прямо на міжнародні ринки. Однак вартість таких поставок буде вищою і компанії потрібен час, щоб доставити в регіон запасні танкери, повідомило одне з джерел.

Читайте також
НАТО та США необхідно активізуватися в Арктиці через РФ – Столтенберг
Арктика

Джерело: Reuters
Арктика, нафта, Росія, санкції, Санкції проти Росії, США
Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Завантаження

Помилка в тексті
Помилка