Укр Рус
, випусковий редактор

Експорт зерна готується побити новий рекорд

Експорт зерна готується побити новий рекорд

Україна може досягнути позначки у 100 млн тонн виробництва зерна уже в найближчі 20 років, вважає президент Української зернової асоціації Володимир Клименко. На його думку, цьому сприятиме наявність земельних ресурсів та реалізація потенціалу продуктивності основних культур. Проте є й дві перешкоди: відсутність реального державно-приватного партнерства та корупція.

– Компанії залежать від державних чиновників, які не встигають за потребами бізнесу. Погана комунікація бізнесу і влади – ось головна проблема, – каже Володимир Клименко.

Неефективним державним управлінням, на його думку, пронизані також і залізничні перевезення, і портова діяльність.

Зараз дивляться

На думку головного редактора журналу Зерно Юрія Гончаренка, держава приділяє недостатньо уваги умовам торгівлі.

– У компетенції держави – забезпечувати високоякісну логістику. А в нас розбиті дороги, проблема залізничних вагонів не вирішена, є дефіцит потужностей внутрішніх елеваторів, через що зерновиробникам ніде перетримати зерно, – зауважує Юрій Гончаренко.

Припортові термінали для перевалки хлібних вантажів експерти називають чи не єдиною добре розвинутою ланкою в транспортному ланцюжку.

– За останні десять років приватний бізнес побудував терміналів для експорту не менше 50 мільйонів тонн зерна. Нещодавно підписали договір із Cargill про спорудження елеватора. Кожна пристойна компанія будуватиме свій термінал, – вважає Володимир Клименко.

Загалом потужності зернових терміналів в українських морських портах торік зросли майже на 9 млн тонн. Торік компанія Рісойл Термінал (входить до Швейцарської групи Risoil S.A.) завершила в морському торговому порту Чорноморськ другий етап будівництва зернового терміналу, потужність якого становитиме 4,5 млн тонн. У Миколаївському морському порту відкрився термінал групи компаній COFCO Agri (входить у структуру китайської корпорації COFCO) потужністю 2,5 млн тонн. Можливості обробки вантажів на виробничо-перевалочному комплексі компанії Бунге-Україна (входить у транснаціональну корпорацію Bunge) у Миколаївському МТП зросли до 3,73 млн тонн на рік. А термінал компанії ТІС-Зерно (належить громадянину Угорщини Олексію Федоричеву) за рахунок введення в дію підлогового складу одноразового зберігання 120 тисяч тонн зерна, зерносушарки та оновлення станції розвантаження машин збільшив потужність перевалки з 7 млн тонн на рік до 10 млн.

На кінець 2016 року, за підрахунками ІАЦ BlackSeaTrans, потужності терміналів із обробки хлібних вантажів в українських морських портах становили понад 66 млн тонн на рік. Реалізація проектів будівництва термінальних потужностей до 2020 року дозволить перевалювати додатково 14 млн тонн зерна у порту Чорноморськ, 12,5 млн тонн – у порту Южний, 6 млн тонн – в Одеському МТП. Маючи такі потужності в морських портах, Україна упевнено перебуватиме у трійці провідних світових експортерів зернової продукції.

– Ми зібрали рекордний урожай, рекордну кількість зерна відправили на експорт. Це нові виклики і нові горизонти. Головне – нам є куди рости, – говорить міністр аграрної політики та продовольства України Тарас Кутовий.

Читайте: Порівняння цін стає простіше з прайс-агрегаторами

Нагадаємо, найбільший приватний газодобувач України налагоджує зв’язки з новою адміністрацією США.

Зерно, Порт, ТІС-зерно, Федоричев, Южний
Якщо побачили помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter.

Завантаження

Помилка в тексті
Помилка