Через дефіцит вагонів Україна в 2016 року не виплавила 3 млн тонн сталі – ЗМІ

Про це повідомив президент Об’єднання підприємств Укрметалургпром Олександр Каленков, повідомляють Українські новини.
– У 2-му півріччі операційна робота УЗ була гіршою за останні роки. ГМК України недовиплавили близько 3 млн тонн сталі, а держава недоотримала мільярди податкових надходжень і мільйони доларів валютної виручки, – сказав менеджер.
При цьому фахівець зазначив, що структура собівартості залізничного тарифу УЗ залишається непрозорою.
– Нам кажуть, що ставки низькі, а в презентаціях для європейських інвесторів вказується рентабельність вантажоперевезень на рівні 35-50%. Таким чином, використовуючи монопольне становище, залізниця субсидує пасажирські перевезення, – підкреслив Каленков.
Як вважає економіст IMF Group Михайло Кухар, складності у вітчизняних сталеварів можуть тривати і далі, якщо УЗ не почне закуповувати велику кількість вагонів.
– Закупівлі великих партій вагонів у вітчизняних виробників дозволили б Україні не скорочувати свій експорт через транспортні проблеми. Адже неприпустимо, що в період кризи і війни ми втрачаємо по 2-5-10 відсотків експорту в базових галузях від того, що просто не можемо вивезти цю продукцію з країни, – сказав експерт.
Читайте: Ціни на залізничні квитки і перевезення підвищуватися не будуть
Раніше учасники ринку вантажних перевезень заявили – ініційоване державним залізничним холдингом Укрзалізниця підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення на 25% в поточному році є необґрунтованим і може призвести до зниження обсягів виробництва та зростання витрат.