Процедура закупівель для Євробачення буде прозорішою, ніж передбачено законом – НГТУ

Про це журналістам повідомила глава правління НГТУ Анна Бичок.
Грошей держава виділила достатньо, тепер стоїть завдання їх раціонального використання, – сказала вона.
За її словами, на сьогоднішній день для закупівлі товарів і послуг для конкурсу в стадії обробки знаходиться близько 25 процедур закупівель. Планується оголосити ще близько 30-ти тендерів. Загальна сума передбачуваних закупівель для проведення конкурсу Євробачення становить понад 700 млн. грн.
Незважаючи на те, що спеціальні зміни в закон Про держзакупівлі, а також постанови Кабміну дозволяють НГТУ здійснювати закупівлі за переговорною процедурою, попередній відбір учасників з ініціативи правління компанії проводиться в системі Prozorro.
– Фактично ми можемо самі визначати постачальника будь-якого товару і послуг. Однак для забезпечення прозорості ми використовуємо майданчик Prozorro, на якій публікуються всі предмети закупівлі. Таким чином, всі бажаючі можуть подати свою заявку, – зазначила Бичок.
Вона пояснила, що після прийому всіх заявок проводиться цінова оцінка пропозицій, а також перевірка на відповідність всіх вимог. Крім тендерного комітету, дані заявки розглядаються створеною робочою групою, в яку входять незалежні експерти. У разі необхідності, робоча група дає свої рекомендації щодо визначення постачальників, з якими здійснюється переговорна процедура. На основі переговорної процедури підписується контракт.
Вона також додала, що велика кількість тендерних процедур мають або творчий, або складний технічний компонент, що обмежує коло потенційних учасників закупівлі. Крім того, в більшості випадків критерієм відбору є досвід проведення подібних заходів.
– Тут явно не працює цінова позиція, потрібно вибирати творчий потенціал. Але ми готові до того, що знайдуться люди, яким вибрана концепція не сподобається. Ми не зможемо уникнути звинувачень в упередженості, оскільки зазначені фактори можна при бажанні назвати суб’єктивними. Однак ми покладаємося на наявність експертної ради та на увагу ЗМІ і громадськості, що дозволить реалізувати проект в термін і якісно, – зазначила Бичок.
Серед складнощів організації тендерних процедур вона назвала стислі терміни інформування про процедури попереднього відбору, а також необхідність роз’яснення особливостей цього процесу закордонним учасникам.
– У нас є всього кілька днів з моменту оголошення тендеру і до моменту вибору переможця. Відповідно, потенційним учасникам дуже важливо відслідковувати оголошення як на сайті Prozorro, так і на сайті Євробачення в Україні, де вже незабаром з’явиться регулярно оновлюється таблиця з тендерами. Нещодавно один з претендентів звернувся до нас з проханням врахувати його пропозиції, оскільки він просто “прогавив” закінчення процедури відбору. Але ми не можемо прийняти його, оскільки терміни пропущені, а правила однакові для всіх. Саме тому ми просимо ЗМІ підтримати нас з висвітленням цих закупівель – не тільки результатів, а й оголошених пропозицій, – підкреслила глава НГТУ.
Бичок додала, що на сьогоднішній день оголошені процедури закупівлі послуг з виробництва посткардів для країн-учасниць Євробачення, закупівлі спеціальної техніки, обладнання, комп’ютерної техніки.
Читайте: Кандидат Росії на Євробачення пропонує бойкотувати конкурс в Києві
До слова, ведучими Євробачення-2017 стали відразу три людини – пародист Олександр Скічко, український теле- і радіоведучий Володимир Остапчук та коментатор Тимур Мірошниченко.