Брати Дубневичі взялися за Карпатський регіон

Туди на минулому тижні з’їхалися представники відразу декількох парламентських комітетів (включаючи транспортний і бюджетний, який якраз і представляють Дубневичі), Мінінфраструктури, а також – керівництво Укрзалізниці, Укравтодору та перші особи чотирьох областей Карпатського регіону (Львівської, Закарпатської, Івано-Франківської та Чернівецької).
Значний десант з чиновників і нардепів вирішував, як відбудовувати транспортну, туристичну та прикордонну інфраструктуру Карпатського краю, відомого не тільки своїми захоплюючими краєвидами та підйомниками для лижників, але і убитими дорогами і багатогодинними заторами на підступах до кордону. До слова, Карпатський регіон – це межа відразу з чотирма державами ЄС: Румунією, Польщею, Словаччиною та Угорщиною.
Про те, чим закінчилося виїзна парламентська нарада і чого тепер чекати регіону, глава парламентського транспортного Комітету Ярослав Дубневич розповів у своєму інтерв’ю Обозревателю.
– На спільному засіданні в Івано-Франківську розставили крапки над “і”: Україна береться активно розвивати пункти пропуску на своїй території. Це в першу чергу важливо для нас самих. А Європа нам активно допомагає. Нам потрібно стільки пунктів пропуску, щоб вони могли забезпечити відсутність заторів. Ні українці, ні ті, хто їде до нас в гості, не повинні втрачати час в чергах на кордоні. Це ганьба. Я вже колись наводив приклад. У Польщі під час її вступу в ЄС прикордонні пункти пропуску були на кожних 20-25 км кордону. У нас зараз – через 70, а то і через 100 км, – повідомив депутат.
За його словами, на виїзному засіданні було прийнято рішення рекомендувати Кабміну змінити замовника будівництва Міжнародних автомобільних пунктів пропуску (МАПП), поклавши функції замовника робіт на обласні адміністрації. Це зроблено для того, щоб будівництво пунктів велося активніше.
– Кошти на МАПП слід віддавати на місця – так буде більше результату, – каже Дубневич.
Дуже багато часу присвятили обговоренню ситуації з дорогами. На думку Ярослава Дубневича, ремонтувати і будувати необхідно не тільки дороги державного значення, а й місцеві.
– Тільки це дасть синергію, дасть кінцевий результат, до якого прагнемо! – переконаний він. – Європа має власний план розвитку Єврокарпатського регіону. Ми ж – в свою чергу – повинні перебудовуватися синхронно, вписатися в цей план. Навіть не так: ми повинні не бігти слідом за європейцями, не заглядати їм в рот, а припинити базікати і взятися за справу. Активно і результативно діяти самим. Десь наздоганяти, а десь крокувати в ногу. Дороги та під’їзні шляхи до МАПП – це ключові пункти програми.
На виїзному засіданні депутати розглянули великий перелік маршрутів в чотирьох областях Карпатського регіону: Івано-Франківської, Чернівецької, Закарпатської та Львівської. Рекомендували Кабміну передбачити кошти на основні напрямки: Стрий-Франківськ-Чернівці-Мамалига та Київ-Чоп, а також Мостиська-Самбір-Борислав і Нижанковичі-Самбір-Дрогобич-Стрий.
Читайте: Ярослав Дубневич: За концесію на дорогах проголосували!
Крім того, депутати рекомендували керівництву ПАТ УЗ зробити все, щоб не допустити зриву робіт на дорогах регіону через дефіцит тяги, повідомив Ярослав Дубневич. Було, зокрема, рекомендовано залучити приватну тягу на 11 залізничних маршрутах.
Не забули і про пасажирів.
– Починається пора відпусток, високий сезон. Упевнений, багато українців, а також жителі інших країн будуть раді відвідати Карпати. Пряме швидкісне пасажирське сполучення значно підвищить привабливість Карпатського регіону – і не тільки туристичну, а й ділову. Тому настійно рекомендуємо організувати подібний маршрут, – сказав глава транспортного комітету, відповідаючи на питання про плани організації маршруту з Києва в Ужгород швидкісного поїзда Інтерсіті +.